איך להיות מאושר וללמוד ליהנות מהחיים?

" רוב האנשים מאושרים רק באותה מידה בה הם בוחרים להיות"- רבים לא יסכימו עם האמירה של אברהם לינקולן, כי מאמינים שאי אפשר "לעשות" אושר במו ידינו, שזהו מצב שאינו תלוי במאמצים שלנו. עם זאת, פסיכולוגים, הוגים וחכמים חזרו שוב ושוב על כך שכל אחד יכול ליצור לעצמו חיים מאושרים. במאמר זה ננסה לגלות איך להיות מאושר ולהנות מהחיים שלנו כפי שהם.

מה זה אושר?

אולי זו אחת השאלות שבקושי אפשר לשמוע עליהן שתי תשובות זהות, כי האושר הוא אינדיבידואלי לכל אחד. מה מסתתר מתחת למושג החולף הזה עבור אנשים שונים? עד כמה שונים הרעיונות של אנשים לגבי אושר?  לא משנה מה התשובה שתקבלו, בכל מקרה, כולם מסכימים שאושר הוא תחושה אישית שיכולה להתעורר רק "בתוך" האדם. עם זאת, יש כמה עצות אוניברסליות, שבעקבותיהן קל יותר לאנשים למצוא את האושר – הייחודי – שלהם, ולהבין סוף סוף איך להיות מאושר.

איפה מתחיל האושר או איך להיות מאושר והתחיל ליהנות מהחיים?

  1. למדו לשנות את ההשקפה שלכם על כל מצב ולמצוא משמעות חיובית בו.

אופטימיות היא הכוח המניע הגדול של החיים. זה כל כך קל כשאתם נכשלים, מוותרים ומצפים רק לגרוע מכל מהחיים כדי למנוע אכזבה. אבל אתם צריכים למצוא כוחות בעצמכם ולהסתכל על מצב לא נעים מהצד השני, ללמוד כמה לקחים שימושיים ממנו, למצוא רגעים חיוביים גם במבחן הקשה ביותר, ואז פשוט "להרפות" מהצרות ולפגוש אירועים חדשים עם חיוך. הם בהחלט ישמחו אותכם!

  1. כנסו לספורט ושנו את התזונה שלכם

העצה הזו, כך נראה, אינה קשורה בשום אופן לנושא שלנו, אבל אם זוכרים את לקחי הביולוגיה, מסתבר שפעילות גופנית משפיעה ישירות על ייצור האנדורפינים. חוקרים טוענים ששעה של אימון מעלה את רמת "הורמוני האושר" בגוף פי 7-10. ותזונה נכונה, בשילוב ספורט, יוצרת גוף בריא מלא באנרגיה ויופי – למה לא לאהוב את עצמכם?

  1. מצאו אושר בכל רגע בחיים

מה מונע ממכם למצוא חתיכה קטנה מפסיפס האושר בקרן שמש שמציצה בין העננים, בחיוך של זר נעים שעובר במקום, או בשיר האהוב עליכם שמתנגן באוזניות? נכון, כלום! אבל מה"רסיסים" הקטנים האלה של שמחה, אתם יכול להמציא תמונה שלמה של הרגשה מתמשכת נהדרת של הרמוניה עם העולם ועם עצמכם. ליהנות מהחיים בכל יום היא אמנות, אבל אפשר לשלוט בה כמו בכל דבר אחר ולהתקרב לפתרון השאלה הפילוסופית "איך להיות מאושר?".

  1. שנו את המחשבה שלכם לגבי עצמכם

אל תרגיש רע עם עצמכם. לעולם לא. שבחו את עצמכם לעתים קרובות יותר, תשמחו בהצלחות הקטנות והגדולות שלכם, תנו לעצמכם מחמאות. בקרוב מאוד תראו עד כמה הטכניקה הזו יעילה. מאמנים רבים מבקשים מהלקוחות שלהם לרשום בכל יום חמישה דברים שהתבררו כמוצלחים או המהנים ביותר ביום. עם הזמן, כשהם רואים במו עיניהם את התוצאה של הפעילות שלהם, אנשים מתחילים להאמין בעצמם יותר ולשאוף להישגים חדשים.

  1. הציבו לעצמכם מטרה חדשה בחיים

כדי להבין איך להיות מאושרים אתם צריכים לחשוב לאן החיים שלכם הולכים. חלמתם על מקומכם העכשיו בילדותכם, בצעירותכם, לפני שנתיים? נניח שבשנה שעברה הצבתם לעצמכם את המשימה ללמוד ספרדית ולצאת לטיול בארגנטינה, ואז החלטתם שזה בלתי אפשרי וחסכתם לחופשה בטורקיה. אין כמעט יעדים בלתי ניתנים להשגה, על פי מומחים מובילים למוטיבציה. אם תציבו לעצמכם רף יעד גבוה ולא תחרגו ממה שתוכנן, אז לא רק תשיגו את מה שאתם רוצים, אלא על הדרך תשלימו הרבה משימות שימושיות ומעניינות ותתחילו להאמין בעצמכם הרבה יותר מבעבר . אבל אל תשימו את המטרה שלכם מעל כל דבר אחר בעולם, אל תחשבו שכדי להשיג אותה אתם יכולים לעבור על עקרונות אתיים. ככלל, דרך זו אינה מביאה שמחה.

  1. התייחסו לכל דבר בהומור

אם אתם מפחדים להיראות מגוחכים, להגיע למצב מטופש, אז במוקדם או במאוחר תמצאו את עצמכם במצב לא כל כך נחות. אל תנסו לשלוט בכל רגע בחייכם, אתה לא תצליחו. עדיף להתייחס לכל מצב חיים עם חלק של אירוניה, להסתכל בחיוך על הטעויות הבלתי רצוניות שלכם ולא ללגלג על אחרים, אלא בהומור לתמוך באהובים ש"התיישבו בשלולית". גישה כזו תזכה בהכרת תודה וכבוד של אחרים וכך תרגישו קרובים יותר לרעיון איך להיות מאושר ותצליחו להנות מהחיים ללא חששות.

איך להיות מאושר