איך להתלבש לראיון עבודה

סוף סוף הגיע ראיון העבודה המיוחל לו חיכיתם, אבל כשפתחתם את הארון הבנתם שאין לכם את הביגוד המתאים לראיונות עבודה. ולמרות שהתכוננתם נפשית, לא באמת התכוננתם חומרית לנושא הזה. ואתם יודעים כמה חשוב המראה והרושם הראשוני בראיונות עבודה. לא מעט אנשים תוהים איך להתלבש לראיון עבודה ואנחנו שמחים להנגיש לכם כמה טיפים מצוינים שיבטיחו את מקומכם בתפקיד עליו אתם חולמים.

איך תתלבשו לראיון עבודה – 5 טיפים מושלמים

  • לבוש סולידי

כשאתם מתלבשים לראיון עבודה אתם לובשים בגדים המשקפים את מי שאתם. לכן, הקפידו על בגד מגוהץ, נקי, לא פגום. חשבו על המסר שאתם מעוניינים להעביר אל המעסיק העתידי שלכם. אתם עובדים רציניים, נקיים, מקפידים על אסתטיקה. מכנס שהוא ארוך ואלגנטי, או שמלה סולידית שאינה חושפנית מדי. וגם חצאית עד הברך אלגנטית תתאים לראיון עבודה. וותרו מראש על ג'ינס, ג'ינס קרעים ושפשופים וחולצות טי בסגנון גזור או יומיומי מדי, אלו לא יעבירו את המסר שאתם רוצים.

  • התאימו את הלבוש אל התפקיד אליו אתם מועמדים

לסגנונות הלבוש המשתנים ממקום זה או אחר יש משמעות וחשיבות. ולכן חשוב להבין האם התפקיד אליו אתם מועמדים מתאים ללבוש שאתם בוחרים. לדוגמא, תפקיד מנהלי יתאים ללבוש מחוייט. מועמדים לתפקידי הוראה יכולים להתלבש קז'ואל, נוח ופורמלי. מועמדים למשרות הייטק יוכלו להתלבש במכנס פשוט, ג'ינס אלגנטי וחולצה מכופתרת. שמלות קז'ואל יפות, או חצאית וחולצה פורמליים.

  • אל תהיו פורמליים מדי או פחות מדי פורמליים

לבוש פורמלי מדי או חגיגי מדי יכול להיות יותר מדי קיצוני ולהביא לאפקט של אנטי. המעסיקים עלולים לחשוב שאתם מתאמצים מדי. לעומת זאת, גם ביגוד שהוא פחות מדי פורמלי כמו ג'ינס קצר, חולצות טי, חולצות בטן חשופות, כפכפים וגופיות בהחלט לא מתאימים אל ראיונות עבודה.

  • איזה נעליים מתאימות?

אם אתם חושבים שהמראיינים לא בוחנים אתכם מהשערה על הראש ועד לנעליים, אתם טועים. הקפידו לנעול נעליים שאינן מרופטות, רצוי סגורות, ובכל סנדלי שורש, כפכפים ונעלי קרוקס אינם מומלצים בראיונות עבודה.

  • אקססוריז, מוסיפים או לא?

אקססוריז אלו ואחרים זה רעיון אופנתי נהדר שיכול לשנות ולרענן את המראה שלכם. משקפי שמש איכותיים, תיק ייחודי, תכשיטים שונים, חגורות יפות, ועוד. אך גם כאן מומלץ שלא להיסחף או להגזים מדי על מנת לא להיראות יותר מדי מנסים או מתאמצים.

מה הכי חשוב לדעת בלבוש לראיונות עבודה?

חשוב כן להקפיד על הלבוש המתאים כמובן. אך אף אחד מעולם לא ידבר איתכם על אסתטיקה כללית. אל תגיעו לראיון עבודה כששפכתם על עצמכם בקבוק בושם, אך אל תגיעו גם כאשר אתם מיוזעים לחלוטין ולא נקיים. כאן איזון היא מילת הקסם.

נשים יקרות, הקפידו על בישום עדין, איפור שאינו מוגזם. שיער אסוף בהחלט יכול להראות על רצינות, ואם שיער פזור אז בקפידה ומסודר. ביגוד קלאסי של שמלות אלגנטיות או מכנס וחולצה מחוייטים או קז'ואל יהיו נהדרים, והקפידו להתאים את הביגוד לאסתטיקה. ובשום פנים ואופן, לא להגיע עם לק מקולף. או שיש לק, או שאין, אין באמצע.

גברים יקרים, החליטו בין גילוח מלא לבין זקן, אך בשום פנים ואופן אל תגיעו אל ראיון העבודה עם זיפים. התאימו את הצבעים לביגוד, שמרו על אסתטיקה נעימה ומתאימה, ואם הנכם משתמשים בתכשיטים שונים כמו עגילים, שרשראות או טבעות אל תסתירו, אבל גם אל תקצינו מדי. ענדו את התכשוט העדין שלכם לאותו היום.

איך להתלבש לראיון עבודה – שאלות ותשובות

  • האם להסתיר קעקועים או לא?

זוהי אחת השאלות העיקריות עבור מי שיש לו קעקועים בראיונות עבודה מסוימים. אם מדובר בקעקועים קטנים שאינם נראים לרוב, אין הרבה צורך לכסות. אם אתם מרגישים צורך להסתירם בשל מהות התפקיד, או לפחות אינכם יודעים האם המראיינים הם בעד קעקועים או לא, עשו מה שאתם מרגישים בנוח. אפשר תמיד להגיע עם חולצות או שמלות עם שרוול המאפשרות גם הורדה של השרוול במידת הצורך וכך לא תצטרכו להרגיש שלא בנוח.

  • רושם ראשוני מתבטא רק בביגוד?

חד משמעית לא. רושם ראשוני הוא שילוב של מגוון דברים כמו ביגוד, דיבור, טונציה, אסתטיקה, ועוד אינספור אופציות שחשוב לשים עליהם דגש ובהתאם כמובן לתפקיד אליו אתם מתראיינים.

איך להתלבש לראיון עבודה