איך לעצב את הבית

עיצוב הבית מאז ומעולם היה אתגר לא קטן, אבל בהחלט אתגר שאפשר להתגבר עליו באמצעות לא מעט יצירתיות ואמביציה.

לא מעט אנשים מתייעצים עם אנשי מקצוע מתחום העיצוב על מנת להעניק לבית תחושה אסתטית טובה יותר, וגם פונקציונלית איכותית יותר.

אנחנו שמחים לחלוק עמכם כמה טיפים מרכזיים שהולכים להקל עליכם במהלך עיצוב הבית.

איך לעצב את הבית בקלות ובמהירות

  • עצבו את הקירות

קיר חשוף הוא קיר שאין בו עניין. אל תשאירו את קירות הבית חשופים, עצבו באמצעות צבעים, טפטים, הדפסי ציורים או צילומים. מסגרות מעניינות, צמחים, או פריטי אומנות ייחודיים. ככל שתגרמו לקיר להיות מעניין יותר, כך שאר חלל הבית ישתלב הרמונית נפלא.

  • טקסטיל מחמם את הלב

עיצוב הבית באמצעות כריות רכות ומפנקות, כיסויים צבעוניים או סולידיים ווילונות נעימים הופכים את כל הבית להרבה יותר נעים, מחבק ומפנק. כרבולית נעימה על הספה או על הכורסאות, כיסויי מיטה נעימים ווילונות בצבעי פסטל, לכל אלו יש משקל משמעותי בעיצוב הבית.

  • ספרים ומגזינים כעיצוב, ולא רק

לרגע שלא תחשבו שאנחנו חושבים שאתם צריכים לתת רושם אינטלקטואלי, אבל לספרים ומגזינים יש משמעות איכותית בעיצוב. במטבח, ליד המיטה, על המדפים בקיר הטלוויזיה או על גרם המדרגות. אפילו בחדר האמבטיה. הם מעניקים תחושה נעימה, וגם גורמים לעיסוק תמידי בהם, מה שתמיד טוב ומעניין.

  • פריטי נוי

חפצים שונים יכולים להחשב כפריטי נוי, החל מפריטי אומנות מוערכים ועד לחפצים שאתם בעצמכם החלטתם לחדש ולשדרג על מנת שיהפכו לסגנון וינטאג' או סגנון מודרני. ההחלטה כאן היא לגמרי שלכם, ותוכלו לשנות, לשדרג ולחדש לא מעט סוגים של ריהוט בצבעים, שיוף, הדבקות ועיצובים משולבים בחומרי גלם שונים. רק וודאו שאלו איכותיים על מנת שיחזיקו מעמד לשנים רבות.

  • תאורה

תאורה הופכת את כל העיצוב בבית לפשוט טוב יותר. לדים בצבעים שונים ומשתנים, תאורה חמה או תאורה בהירה וקרה יותר. ישנם גופי תאורה מעוצבים שיש בהם אופי נפלא שיכול להשתלב הרמונית עם כל עיצוב בכל חלל בבית. היתרון הוא לדעת היכן למקום אותם ברמה העיצובית כך שגם אסתטית זה יראה נהדר, וגם יהיה פונקציונלי באופן נגיש נוח ויעיל.

עיצוב הבית באמצעות ריהוט, שינוי צבעים, שימוש בטפטים ואלמנטים עיצוביים שלא מצריכים להפוך את הבית לאתר בניה זה בהחלט אפשרי ואף מומלץ כיום. בין אם החלטתם לעשות זאת לבד, ובין אם החלטתם להיוועץ באנשי מקצוע.

איך לעצב את הבית – האם לבד או לשכור שירות מקצועי?

היתרון בעיצוב ביתי קליל שלא מצריך הפיכת הבית על פניו עם שינוי ריצוף, החלפת דלתות או שבירת קירות הוא שגם לא תמיד יש צורך בשכירת אנשי מקצוע. אם יש לכם נגיעה עיצובית בקלות תוכלו לעצב את הבית בעצמכם. אך אם לא, אין שום מניחה לשכור שירות מקצועי.

מעצבי פנים מקצועיים ידעו בדיוק אילו צבעים להתאים לכם, פריטי נוי, ציוד, ריהוט וכל מוצר אחר שיוכל לסייע לעיצוב הבית מחדש. וההפיכה שלו למקום אחר לגמרי, שירגיש כמו בית חדש.

בין אתם מעצבים מחדש את כל הבית, או רק חלקים ממנו כמו מטבח או חדר אמבטיה ושירותים, אנשי מקצוע איכותיים ידעו בדיוק היכן למקם כל דבר. והיכן להתאים כל עיצוב, כך שישתלב או ישבור בעיצובים קיימים.

למטבח חשוב שיהיה עיצוב ייחודי משלו, כמו גם לחדר האמבטיה. הסלון יכול להשתלב נהדר בעיצוב פינת האוכל ולהיפך. חשוב ללמוד איך לעצב את הבית גם לפעמים הבאות שתרצו לשנות ולשדרג, ואולי בפעמים הבאות לא תצטרכו לשכור שירות מקצועי.

איך לעצב את הבית – שאלות ותשובות

  • האם עיצוב הבית יקר מדי או סביר?

חד משמעית לא יקר מדי, עיצוב הבית כיום אפשרי עם מותגים רגילים שאינם יוקרתיים מדי. אין באמת סיבה לשבור קופות חסכון כיום על מנת לעצב את הבית. אפשר לעצב את הבית במחירים סבירים ועם חומרי גלם איכותיים.

  • האם אפשר לעצב גם בתים קטנים?

כל חלל כיום אפשר לעצב באמצעות העיצוב הנכון והליווי המקצועי המתאים. גם חלל קטן יוכל להפוך למעוצב, אסתטי, נגיש ונעים. לליווי הנכון יש משקל משמעותי שמשנה את כל העיצוב בחללים קטנים ומורכבים מדי.

איך לעצב את הבית