איך לעצב סלון

הסלון מאז ומעולם היווה את לב הבית. אנחנו יושבים בו לשיחות נפש, לצפייה בטלויזיה, לקרוא ספר. או אפילו סתם להתפנק אחד עם השני, השניה, או עם חיות הבית. ולכן חשוב שנדע איך לעצב סלון שיהיה גם שימושי עבורנו, וגם יעניק לנו את התחושה החלומות והמנתקת אותה אנחנו צריכים כשאנחנו נכנסים הביתה מיום ארוך. לעיצוב סלון יש כמה וכמה ורסיות, ותמיד טוב להכירן. בין אם זהו סלון קטן, גדול, ישן או חדש, תמיד יש מה לגוון לשנות ולחדש.

איך מעצבים סלון קטן?

אם אנחנו מדברים על סלונים קטנים יש כמה פרמטרים שיש לתת עליהם את הדגש, וביניהם:

  • צבעים

אם זהו סלון קטן, צבע בהיר יאיר את חלל הסלון ויגדיל אותו. בחרו בצבעי פסטל מרגיעים שמקנים תחושה חלומית וכניסה אל מימד מרגיע, רוחני, שאפשר לשלב בו אלמנטים עיצוביים אחרים לשביעות רצונכם.

  • ריהוט

ספות שזלונג פינתיות הן מושלמות לשטחים קטנטנים. אפשר למצוא עוד סגנונות עיצוב כמו כורסאות קטנות ונוחות, לפזר פופים או כריות צבעוניות לשבור את הצבעים הבהירים וגם ספות רגילות כמובן, אך בגדלים המתאימים לכם.

  • אקססוריז

עיצוב סלון קטן באופן שיקי יכול להשתלב נפלא עם אקססוריז מעוצבים אלו ואחרים. פסלי נוי, צמחים בין אם אמיתיים ובין אם לא אמיתיים, פריטי אומנות כמו ציורים, צילומים, מדפי ספרים ייחודיים וגם טקסטיל איכותי. אם אתם בעצמכם אמנים או יוצרים, תמיד תוכלו לתת את הטאצ' האישי שלכם לעיצוב, מה שיביא לייחודיות גבוהה ואיכותית יותר.

איך מעצבים סלון גדול?

עיצוב סלון גדול מחייב ניצול איכותי ומקסימלי של חלל הסלון והשטחים שבו. ישנן כמה וכמה פינות שתוכלו להפוך לפינות קריאה, פינות נוי, פינות זולה ומנוחה ועוד. הצעד הראשון שעליכם לעשות, הוא לחלק את הסלון לשני חלקים. מרחב הישיבה הראשי בו, ומרחב ה'היזרקות'. משמע, קחו חלק מהסלון והפכו אותו למקום שבו הילדים ישמחו לשבת, או גם אתם, פשוט להיזרק עם מאכלים טובים, ספר טוב, או אפילו לשיחות נפש או שתיה מפנקת.

היתרון בסלון גדול הוא שאתם יכולים ליהנות ממרחב ושילוב של כמה וכמה מטרות בו. אפשר לעצב את פינת האוכל בסלון בנוסף למתחם הישיבה הראשי, לחבר את הסלון עם המטבח ולהביא גם אלמנטים עיצוביים נוספים המוסיפים לשיק האומנותי שבו.

איך מעצבים סלון צר וארוך?

עיצוב סלון באופן חכם כאשר הוא צר וארוך מומלץ לעצב באמצעות התייעצות עם מעצבי פנים כמובן. כל עיצוב, מומלץ לעצב עם התייעצות של מעצבי פנים. אלא אם כן יש לכם נגיעה עיצובית ואתם מהתחום, גם אם לא פורמלית.

כך או כך, על עיצוב סלון ארוך וצר מומלץ להלביש ריהוט בולט ומרכזי, המתאים במידות לחלל הסלון. ספות ארוכות במקום שילוב של שתי ספות או שלוש. תמונות מתכת גדולות או מעץ, עדיפות מתמונות קטנות ששוברות רצף עיצובי.

אם הסלון מלבני, הטיפים לעיצוב רלוונטיים גם לסלון שהוא מלבני. ספות ארוכות או פינתיות, יצירות אומנות ופריטי נוי שהופכים את כל הסלון להרבה יותר מעוצב מאחרים.

איך לעצב קיר ארוך בסלון?

עיצוב של קיר סלון ארוך יכול להיות מעט מורכב, אם עם ההכוונה הנכונה תוכלו בהחלט לעצב קיר מושלם. תמונות מרכזיות גדולות הממלאות את הקיר, יצירות אומנות ממתכת הנחשבים למאד מבוקשים בשנים האחרונות. אלמנטים אומנותיים המראים נוכחות דומיננטית לא שוברים את העיצוב הכללי, אלא מתווים אותו ויוצרים אווירה מנתקת מהשגרה וייחודית.

איך לעצב סלון – שאלות ותשובות

  • האם מדפים הם רעיון פרקטי?

שימוש במדפים בעיצוב הופך להיות רעיון עיצובי ופונקציונלי כאחד. גם ברמת אחסון, או העמדת חפצי נוי או ספרים על המדפים. וגם ברמת השימושיות והנגישות. לא מעט מעצבי פנים ממליצים להשתמש במדפים, ולא בכדי. ישנם עיצובים נפלאים ושימושיים מאד.

  • האם אפשר לעצב ללא מעצבי פנים?

תמיד תוכלו לקבל השראה מקטלוגים אלו ואחרים. ואם אתם עוסקים בתחום העיצוב תוכלו כמובן לעצב לבד. הרעיון של ייעוץ מקצועי מעניק את היתרון למי שאין לו את היכולת העיצובית ומאפשר ליווי מהצעד הראשון, ועד לרגע שהבית בכלל, והסלון בפרט מעוצבים באופן מושלם. אפשר תמיד להתייעץ באופן מינורי במידת הצורך כמובן.