איך לעשות כסף

עוני היא מילה לא נעימה, שמביאה רק רגשות שליליים. כדי לברוח מכבלי העוני, זה לא מספיק רק "לעשות משהו" או "לעבוד איפשהו". אתם יכולים אפילו לומר שבכך אתם תובילו את עצמכם אפילו מהר יותר ועמוק לתוך העוני. כדי לענות על השאלה איך לעשות כסף, כדי לקבל עצמאות כלכלית, כדי להתעשר רוחנית ואינטלקטואלית, אתם צריכים לעקוב רק אחרי כמה כללי חיים שהיו רלוונטיים כבר הרבה מאוד שנים.

מאיפה כדי להתחיל?

אדם רגיל, אפילו בעל סיכויים די טובים לשנות את מצבו הכלכלי שלו, ממשיך לחשוב במונחים של אדם חסר פרוטה ובעל שכר נמוך שצריך להרוויח את "שכר המחיה" שלו בזיעת אפו. איך לעשות כסך ולהתעשר בלי ירושה, קרובי משפחה עשירים ותנאים נוחים אחרים? רוב האנשים שעשו את הונם מאפס מגיבים באותה צורה – ראשית עליכם לשנות את הגישה שלכם כלפי עושר ולהתחיל לחשוב בצורה מסוימת.

קודם כל, אתם צריכים לקחת אחריות מלאה על החיים שלכם. זה נשמע פשוט, אבל במציאות, לא כולם יכולים לעשות את זה. להיות אחראיים על עצמנו ועל מעשינו פירושו להפסיק להאשים את הרשויות, בן הזוג, המדינה, הנסיבות, המוצא וגורמים חיצוניים אחרים בכישלוננו. רק על ידי שינוי היחס הפנימי לעולם, אתם יכולים לשנות את עצמכם. כספים הם רק התגלמות החומר של חשיבה יצירתית וחיובית.

איך לעשות כסף – מספר טיפים לשינוי מחשבה

  • תנועה מתמשכת לעבר המטרה (נוכחות של מטרה ברורה ומובנת).
  • יחס אחראי לעבודתכם, לחובותיכם.
  • היחס הנכון לכישלונות (אנחנו לומדים מהם).
  • היכולת לתעדף.
  • שימוש רציונלי בכישורים וכישרונות.
  • תכנון, חלוקה מוסמכת של משאבים וזמן.
  • רוגע ורצון כנה להכיר את עצמכם ואת העולם שמסביב.

ועוד נסיבות חשובות: קשה להשיג עצמאות כלכלית אמיתית, בעבודה במעמד של שכיר. אם אתם רוצים להשיג רווחים גבוהים באמת – עבוד בשביל עצמכם, או אפילו טוב יותר, צרו צוותים עובדים והתחילו עסק משלכם!

מה אתם באמת רוצים: להתעשר או להיות מאושר?

עושר חומרי הוא בהחלט חשוב, איתו האדם מרגיש מאושר ומסופק יותר. עם זאת, עושר הוא רחוק מלהיות התנאי היחיד לנוחות ולרווחה. קרל מרקס כתב גם שהעושר של חברה נמדד בכמות הזמן הפנוי שיש לאזרחיה. כלומר, כדי להבין איך לעשות כסף צריך קודם כל שיהיה לכם זמן – משאב אוניברסלי שאפשר להפוך לכסף. אבל במובן הכללי, אדם עשיר יכול להיקרא מישהו שמתפתח באותה מידה בהצלחה בתחומי חיים שונים. אנשים מצליחים ועשירים באמת שמים לב ל:

  • בריאות
  • יחסים בין אישיים
  • פיתוח יצירתי ואישי
  • רווחה חומרית.

האושר האנושי טמון בהרמוניה. אדם הופך למאושר אם הוא בריא, יש לו הזדמנות ליישם את הרעיונות והפרויקטים שלו, לעשות מה שהוא אוהב, להירגע ולבלות עם משפחתו ולתקשר עם אנשים מעניינים, כלומר, יש לו מערכת יחסים מאושרת עם אחרים.

באופן אידיאלי, דבר מועדף צריך להיות בו זמנית דרך להשיג רווחה חומרית. כאשר העבודה מהווה נטל ואינה מביאה לסיפוק מוסרי, בקושי ניתן לדבר על רווחה אישית (גם עם משכורת גבוהה).

 

במילים אחרות, אתם צריכים לקבוע בעצמכם מה בדיוק אתם רוצים: לדעת איך לעשות כסף בכל דרך או להיות מאושרים? וזה נכון בגלל שהעושר עצמו אינו מבטיח אושר לאדם, אלא לעתים קרובות, להיפך, ללא רחמים לוקח לאדם את הבריאות, מערכות היחסים המאושרות עם יקיריהם, ילדים, חברים, סופג כמעט את כל זמנו של אדם!

איך לעשות כסף – העצות הפרקטיות

  • אל תצפו להתעשר על חשבון כסף "קל" (זכיות, מתנות, ירושה וכו'). ככלל, כסף כזה גם עוזב בקלות ובאופן בלתי מורגש. זכרו לפחות את הסיפורים של אנשים שזכו בסכומים גדולים בהגרלות. מעטים מהם הצליחו לנהל את הזכיות בחוכמה ולהפוך לאדם עשיר באמת.
  • קח את הזמן והכסף כדי לשפר את האוריינות הפיננסית שלכם. ידע זה יעזור לכם להשקיע נכון את חסכונותיכם ולקבל מהם אחוזים וריבית מוחשיים.
  • קבעו לעצמכם כלל: תחסכו חלק מוגדר מראש של המשכורת החודשית שלכם (לפחות 30 אחוז). זה יעשה כמה התאמות לחיים הרגילים שלכם ויאלץ אותכם לקצץ בעלויות, אבל מצד שני, יהיו יותר סיכויים עד סוף השנה לחסוך סכום מוחשי של כסף שתוכלו להשקיע בפיתוח העסק שלכם. או להוציא על צרכים אחרים נחשקים, שלא היה מספיק כסף עבורם קודם לכן.
איך לעשות כסף