איך תגנו על רכבכם באמצעות ביטוח

איך תגנו על הרכב שלכם באמצעות ביטוח

למרות השינויים בתחבורה הציבורית בישראל, רבים בוחרים להגיע לעבודה באמצעות רכבם הפרטי. בשל הפופולריות הרבה של הרכבים, ניתן לראות לא מעט מקרי גניבה אשר מונעים מהנהגים לעשות שימוש ברכבם, דבר אשר מצריך מהם לחשוב על עניין הביטוח. מדובר במשימה חשובה ביותר אשר יש להקדיש לה לא מעט זמן במטרה להגן על הרכב.

הנותנים הבאים אשר פורסמו על ידי משטרת ישראל מוכיחים את החשיבות של ההגנה על הרכבים: למעלה מ 20,000 רכבים נגנבים בישראל מדי שנה כאשר למעלה מ 40 רכבים נגנבים מדי יום. אם נוסיף לכך את העובדה כי ישראל נחשבת לאחת המדינות בהן מספר הגניבות גבוה במיוחד.

הכירו את פוליסת הביטוח

אם אתם מעוניינים להגן על הרכב שלכם מפני גניבה ולא להיות חלק מהסטטיסטטיקה, יהיה עליכם להכיר את פוליסת הרכב. חשוב ביותר להפגין ידע בתקנות הביטוח בנוגע לכלי הרכב בישראל וכן לדעת כיצד חברות הביטוח מחשבות את הביטוח. מתברר כי הדרך אל הביטוח עוברת באמצעות מגוון רחב של שאלות אשר תסייענה לכם בהגנה על הרכב שלכם.

מה קובע החוק בישראל

לפי החוק, בישראל בעל רכב לא יכול לעשות שימוש ברכבו בלי ביטוח חובה. עם זאת, כאשר מדובר על מקרי גניבה הרי ביטוח חובה אינו מתאים, אלא מכסה את המבוטח עבור נזקי גוף בלבד. מכאן ישראלים רבים אינם מסתפקים אך ורק ברכישת ביטוח חובה בלבד, אלא בוחרים להוסיף גם ביטוח גוף אשר מרכיב את הביטוחים נגד פריצות וגם מפני נזקים נוספים, כגון פגעי מזג האוויר, או נזקים הנגרמים לצד השלישי.

עשו ואל תעשו בסיום הנסיעה ברכב

נוסף על רכישת הביטוח המתאים ביותר עבורכם, ישנם מספר דברים אשר באפשרותכם לעשות במטרה לספק הגנה לרכב שלכם. היות ומדובר באמצעי תחבורה המשמש אתכם לעיתים קרובות, חשוב ביותר לשמור על הרכב. הכנו עבורכם מספר טיפים שימושיים אשר יכולים לסייע לכם להגן על הרכב שלכם וליהנות מנסיעה בטוחה בידיעה כי הרכב שלכם מוגן מפני גניבה.

בעת סיום הנסיעה ברכב וודאו כי נעלתם היטב את כל הדלתות והחלונות. כדאי להקפיד על כך גם כאשר אתם יוצאים לכמה דקות על מנת למנוע מקרי גניבה. אם אתם לא בעלי חנייה פרטית בבית, הקדימו תרופה למכה ובחרו להחנות את הרכב שלכם בקרבת הדירה.

על מנת לשמור על רכבכם, ההמלצה היא לא לתלות את מפתחות הרכב בכניסה לבית או בקרבת חלון, אלא להניח את המפתחות במקום נסתר. לצערנו גניבת רכבים נחשבת חלק משמעותי מהמציאות הקיימת ולכן ההמלצה היא להצטייד בביטוח רכב מקיף על מנת להגן על הרכב מפני מקרה של גניבה.

התאימו את הביטוח המקיף לצרכים שלכם. במידה והוחלט להצטייד בביטוח רכב, הרי עליכם לדעת כי יש להתאים את הביטוח בהתאם לצרכים שלכם. יתרה מזאת, קיימת אפשרות להרחיב את הפוליסה באמצעות כיסויים נוספים כמו רכב חלופי בעת גניבה, כיסוי לנהגים צעירים.

כיצד תוכלו להוזיל את הביטוח

ביטוח רכב לא נקבע רק לפי השווי של הרכב, אלא בהתאם לפרמטרים אחרים, כאשר אחד מהפרמטרים הוא מיגון הרכב כמו אזעקה או קודן – אותם פרמטרים יכולים להוזיל את עלות הביטוח היות והם מסייעים בהגנה.

ישנם מקרים בהם חברת הביטוח תחייב את ההתקנה של האמצעים השונים כתנאי לעמידה בתנאי הפוליסה. עוד פרמטר משמעותי אשר משפיע על גובה הפוליסה הוא מידת החשיפה של הרכב לגניבות. השאלה היכן נמצא הרכב- האם הרכב נמצא בחניון סגור ומאובטח, האם הרכב מצוי באזורים המיועדים לגניבה? אותם פרמטרים משפיעים על עלותה של הפוליסה.

יש לכם רכב ישן? קיים ביטוח גם כן

במסגרת מסמך אשר פורסם על ידי משרד האוצר, נכתב כי בעלי רכב ישן הנוסע בכבישים למעלה מעשור שנים יכולים להסתפק בביטוח צד ג אשר מטרתו לכסות על נזקי הרכב האחר או לכסות על נזקי רכוש אשר נפגע. נהגים אשר נוהגים ברכב ישן עשויים לגלות פחות רגישות למצב הרכב שלהם, אבל עדיין חשוב להם להיות מכוסים במקרה של פגיעה ברכבים אחרים.

מוזמנים להתקדם למהפכה הדיגיטלית

אם חשבתם כי ענף ביטוח הרכב לוקה בשמרנות, הרי בשנים האחרונות ניתן לראות כי הענף הצטרף למהפכה הדיגיטלית, דבר אשר בא לידי ביטוי בהצטרפות לערוצים דיגיטליים שונים המאפשרים להם לבצע פנייה ישירה אל קהל הלקוחות. באמצעות ההצטרפות לערוצים הדיגיטליים השונים חברות הביטוח מאפשרות לקהל הלקוחות לקבל שירות מהיר ולחזור לשגרה בלי להמתין זמן רב.

לא רק חברות הביטוח עברו שינוי משמעותי, אלא גם קהל הצרכנים אשר בחר להתיידד עם האינטרנט וכיום בוחר לבצע רכישות באמצעות האינטרנט. אם בעבר רכישת ביטוח באינטרנט הייתה עניין של מה בכך, הרי היום אין זה כך ורבים בוחרים לעשות ביטוח באינטרנט. מבין הביטוחים השונים, ביטוח רכב נחשב לאחד הביטוחים הנמכרים ביותר. כל בעל רכב בישראל מחויב בביטוח רכב בהתאם לחוק וכיום רכישת ביטוח באינטרנט נחשבת משתלמת ביותר. רכישת ביטוח באינטרנט כוללת לא מעט יתרונות כמו למשל אפשרות לחסוך לא מעט זמן, היות ומדובר בהליך קל ופשוט למדי אשר חוסך לא מעט זמן.

רגע לפני הרכישה- בצעו השוואה

רגע לפני שאתם רוכשים ביטוח רכב, ההמלצה היא לבצע השוואה מקיפה בין ההצעות של חברות הביטוח השונות במטרה לבחור את הביטוח האיכותי ביותר. ביצוע ההשוואה צריך להתבצע באמצעות מספר ערוצים במקביל- פגישה עם נציגי חברות הביטוח, שיחה עם לקוחות קודמים וכן בחינת הערוצים הדיגיטליים של חברות הביטוח.