איפה כדאי לחסוך כסף – תעשו את הבחירה המתאימה ביותר עבורכם!

בין אם קיבלתם ירושה, הרווחתם בונוס בעבודה או נשאר לכם כסף ממכירת הדירה שלכם, כסף נוסף נותן לכם הזדמנות להגדיל את החסכונות שלכם ואולי להגשים מטרה. אבל ההחלטה על איפה כדאי לחסוך כסף היא לא תמיד קלה. החזר על ההשקעה הוא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון, אבל נזילות ומשך זמן החסכון לפני שאתם צריכים למשוך את המזומן חשובים גם הם. יש לקחת בחשבון גם עלויות בטיחות והשקעה בעת קביעה איפה כדאי לחסוך כסף. הנה כמה אפשרויות שכדאי לשקול.

איפה כדאי לחסוך כסף – חשבון חיסכון עם תשואה גבוהה

חשבון חיסכון עם תשואה גבוהה הוא אופציה אטרקטיבית למי שרוצה להגדיל את החסכונות שלו תוך גישה נוחה לכסף, לכל מקרה. ניתן לפתוח חשבון חיסכון לבניית קרן חירום או לחסוך לחופשה או לתיקון הבית תוך בטיחות ונזילות. אם אתם צריכים גישה לחלק מכספכם מעת לעת, הגבלות על חשבון חיסכון עשויות להוות בעיה. יכולה להיות מגבלה של כמות מותרת של משיכות או העברות בחודש, בהתאם למדיניות הבנק. דבר נוסף שיש לציין הוא שחשבון חיסכון עם תשואה גבוהה עשוי להציע בונוס הרשמה או בונוס ריבית, אך סביר להניח שתצטרכו לשמור על יתרת מינימום נכבדה בחשבון כדי להרוויח את התעריף הגבוה יותר.

תוכנית פיקדון בחשבון הבנק

ההבדל העיקרי בין חשבון חיסכון לתוכנית פיקדון הוא שהבנק נועל את הכסף שלכם לתקופה מוגדרת. אם תמשכו את המזומן מוקדם, תחויבו בקנס. תוכניות חיסכון יכולות להיות חסרות ערך כאשר הריבית נמוכה. אבל הן גם מגנות על החוסכים מפני ירידת ריבית מכיוון שהם מאפשרים לכם לנעול ריבית קבועה. למרות שתוכניות פיקדון לטווח ארוך יותר מציעות שיעורי ריבית טובים יותר, אינכם יכולים לגשת לכספים במהלך הזמן הזה מבלי לשלם קנס ברוב המקרים. אסטרטגיה אחת להגדלת הרווחים שלך היא לפתוח מספר תוכניות פיקדון בזמנים שונים. זה נקרא סולם. כך אתם יכולים לנצל ריביות גבוהות יותר ללא יותר מדי סיכון ועדיין לקבל את הגמישות לנצל את השיעורים הגבוהים יותר בעתיד.

חשבון עובר ושב – לא נפוץ אבל אפשרי

חשבון עובר ושב בבנק מבוטח או בחברת אשראי הוא מקום בטוח מאוד לשים בו את הכסף שלך. עם זאת, זה לא בהכרח המקום הנפוץ שעולה בדעתכם כאשר אתם חושבים איפה כדאי לחסוך כסף. חשבונות עובר ושב צריכים לשמש בעיקר לאחסון הכסף שאתם מוציאים על הוצאות יומיומיות הכרחיות. חשבונות עובר ושב הם נזילים מאוד ומגיעים עם הרשאות כתיבת צ'קים, גישה לכספומט וכרטיסי אשראי. למרות שזה לא נפוץ, יש חשבונות עו"ש שמציעים תשואות נאות. אבל חשבונות אלה לא צריכים להיות המקום העיקרי שלכם לאחסון חסכונות.

איפה כדאי לחסוך כסף – אג"ח לטווח קצר

אם אתם מתכננים להשקיע את המזומנים שלכם לפחות לחמש שנים ובודקים את האפשרויות איפה כדאי לחסוך כסף, שקלו אפשרויות הדומות יותר להשקעות מאשר לחסכון. השקעה עשויה להניב תשואה גבוהה יותר, אך כל ההשקעות באות עם הסיכון שאתם עלולים להפסיד חלק מכספכם או את כולו. שלא כמו שטרות חוב, איגרות חוב לטווח קצר אינן מגינות על הקרן. אתם יכולים לגלות שכאשר אתם מושך את הכסף שלכם, לא רק שלא הרווחתם ריבית, אלא גם הפסדתם חלק מהקרן. לדוגמה, קרן נאמנות שמשקיעה באג"ח לטווח קצר עשויה לצמוח מעט, אך אם הריבית תעלה, סביר להניח שערך הקרן יירד. הסיבה לכך היא שמחירי האג"ח יורדים בדרך כלל כאשר הריבית עולה. ככל שמשך האג"ח ארוך יותר, כך היא פגיעה יותר לתנודות בדירוג. זו הסיבה שחלק מהמשקיעים מעדיפים איגרות חוב לטווח קצר.

אפשרויות עם רמת סיכון גבוהה יותר: מניות, נדל"ן וזהב

יש אנשים בעלי סבילות סיכון גבוהה, בעוד שאחרים חשים בנוח רק עם השקעות בטוחות, במיוחד אם הם בפנסיה או קרובים לפרישה. מניות, למשל, יכולות להוביל לתשואות גבוהות, אם כי המשקיעים יצטרכו לשאת את העליות והמורדות הבלתי נמנעים של השוק. מקום טוב להתחיל בו הוא עם קרן אינדקס S&P 500, הכוללת את החברות האמריקאיות הגדולות והמגוונות בעולם בכל ענף. זה נוטה להפוך אותו למסוכן פחות מאשר אפשרויות השקעה אחרות וניתן להרוויח עליו כ-10% בשנה לאורך זמן ההשקעה.

אם אתם מחפשים איפה כדאי לחסוך כסף לטווח ארוך, אולי כדאי לכם לבחון רכישת דירה ולהשכיר אותו. עם זאת, שיעורי המשכנתא עולים, האינפלציה גבוהה וקיים מחסור בהיצע דיור, כך שחיפוש והבטחת נכס מתאים עשוי להיות קשה יותר. אפשרות השקעה פופולרית נוספת – במיוחד בתקופות כלכליות קשות – היא זהב. חלק מהמשקיעים רואים בו מקום בטוח לחסוך את כספם בעוד שאחרים סקפטיים יותר. עם זאת, ההחלטה להשקיע בזהב צריכה להיות החלטה אישית.

לחסוך כסף