האם שמן זית יכול למנוע מחלות?

שמן הזית מופק מעץ הזית וידוע כמרכיב חיוני ביותר בתזונה עוד מימי התנ"ך. בשנים האחרונות ניתן לראות כי רבים גילו את היתרונות הטמונים בהוספת שמן זית למזונות שונים- שמן הזית ידוע ביכולת להתמודד עם מחלות שונות ולסייע להילחם במחלות.

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של שמן זית החל משמן זית כתית או שמן זית פשוט כאשר שמן הזית הטהור נחשב לאיכותי ביותר ובעל השפעה רחבה מבחינה בריאותית.

אחד מחומרי הגלם האיכותיים ביותר

בהשוואה לחומרי גלם אחרים, שמן זית נחשב לאחד מחומרי הגלם האיכותיים ביותר ברחבי הארץ. ניתן למצוא כיום עשרות בוטיקים ולרכוש בכל אחד מהם שמן זית איכותי אשר נבדל בטעם שונה והיסטוריה. לצד התוספת של שמן הזית במטבח הקולינרי ניתן גם לראות את היתרונות שלו במניעת מחלות שונות.

מומלץ לרכוש רק את הסוג הבריא ביותר

במטרה ליהנות מהיתרונות הרבים של שמן הזית, ההמלצה היא לרכוש רק את שמן הזית הבריא ביותר. כיום ניתן למצוא שפע של מותגים אשר עשוים להיות מדוללים בשמנים ועשבים אשר אינם תורמים לבריאות. לפיכך, כדאי לרכוש את שמן הזית הבריא ביותר על מנת ליהנות משלל היתרונות.

כדאי להתייעץ עם יודעי דבר

על מנת לרכוש את הסוג הבריא ביותר הרי ההמלצה היא להתייעץ עם יודעי דבר אשר מבינים דבר או שניים בשמן זית ויש ביכולתם להמליץ לכם על רכישת שמן הזית הטוב ביותר. התייעצות עם מומחים אשר בקיאים ביתרונות של שמן הזית תאפשר את בחירת השמן הטוב ביותר.

תרומה לירידה במשקל

אנשים אשר מוצאים את עצמם נאבקים במשקל לעיתים קרובות עשויים לעשות שימוש בשמן זית על מנת להפחית את כמות האינסולין בגופם. האינסולין מהווה את ההורמון האחראי על ויסות רמת הסוכר בגוף ונחשב לאחד הגורמים המרכזיים לעלייה במשקל.

כאשר יש רצון להפחית ממשקל הגוף, יש לצרוך שומנים בריאים המצויים בשמן זית. במחקר אשר נערך באוניברסיטת באזל בשוויץ ובחן את היתרונות של תזונה עתירת שומן, גילו החוקרים כי תזונה הכוללת שמן זית מסייעת לשיפור הליך הירידה במשקל.

שמן זית עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים

עוד יתרון נוסף לשמן הזית, שהוא עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים. אותם נוגדי חמצון המצויים בשמן הזית נחשבים לחומרים פעילים המסייעים למלחמה ברדיקלים החופשיים התוקפים את התאים בגוף. המשמעות היא כי נוגדי החמצון הללו יכולים למנוע את החמצון של הכולסטרול בדם ולהילחם במחלות שונות.

מסייע לריפוי דלקות

שמן זית מסייע בריפוי דלקות שונות כמו מחלות לב או סוכרת. נמצא כי קיים קשר משמעותי ביותר בין ההוספה של שמן זית לתפריט לבין המצב הבריאותי. ככל שאנשים מוסיפים לתפריט היומי שלהם שמן זית, הרי הם עשויים להוביל להפחתה של מחלות.

מסייע בשיפור רמת הכולסטרול

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה של רבים אשר בוחרים לאמץ אורח חיים בריא הבא לידי ביטוי בתפריט הכולל מזונות בריאים המסייעים בשמירה על הבריאות ומאפשרים לנהל אורח חיים ללא מחלות.

לפי מחקרים אשר נערכו בנושא, נמצא כי תוספת של שמן זית מסייעת להוריד את כמות הכולסטרול הרע ולהעלות את כמות הכולסטרול הטוב. נוגדי החמצון המסייעים בשמן הזית מסייעים בשיפור בריאות הלב ואף נלחמים בדלקת. מחקרים שונים מצאו כי תוספת של שמן זית לתפריט היומי יכולה לסייע להפחית את לחץ הדם ולהגביר את תחמוצת החנקן.

מסייע בשיפור בריאות המוח

עוד יתרון משמעותי בא לידי ביטוי בשיפור בריאות המוח. המוח כולל חומצות שומן רבות והוא זקוק לכמויות גדולות של חומצות שומן על מנת לשמור על פוקוס ולהתמודד עם שלל משימות. שמן זית אשר כולל תכולה גבוהה של חומצות שומן נחשב לבחירה בריאותית מועילה למדי.

מסייע להילחם במחלת האלצהיימר

עוד נוסיף כי שמן זית מסייע להילחם במחלת האלצהיימר הנובעת ממצב של הידררות קוגניטיבית.

מסייע בנשירת שיער

עוד יתרון משמעותי יש לשמן זית- מסייע במניעה של נשירת שיער. ניתן למלא צנצנת בעלי רוזמרין ולכסות בשמן זית. יש לחכות מספר ימים ולנער את הצנצנת היטב. בסיום ההמתנה יש לסנן את השמן ולסחוט את העלים. את החומר יש למרוח על השיער ולבצע עיסוי לתוך הקרקפת. עבור הסובלים מנשירת שיער מדובר באחד הפתרונות הטובים ביותר.

מסייע להקלה בפני הצטננות

בעונת החורף אנשים רבים מוצאים את עצמם מצוננים ונזקקים לטיפול רפואי. רגע לפני שאתם עושים שימוש בתרופות, ההמלצה היא לבחור לעשות שימוש בשמן זית במקום לעשות שימוש בתרופות. במידה ואתם סובלים משמן זית, ההמלצה היא למרוח שמן זית על האף על מנת לאפשר נשימה קלה יותר.

רגע לפני סיום

בכתבה הבאה הצגנו עבורכם את היתרונות של שימוש בשמן הזית. על מנת לאפשר לקיים אורח חיים בריא יש לרכוש את שמן הזית הטוב והבריא ביותר.