כיצד מערכת יחסים הופכת להיות זוגיות טובה

כיצד מערכת יחסים הופכת להיות זוגיות טובה?

זוגיות טובה אומרת דברים שונים לאנשים שונים. ויש הרבה סוגים שונים של מערכות יחסים. הקשר הזוגי עשוי להיות החשוב ביותר בחברה שלנו. לעתים קרובות היא מערכת היחסים העיקרית בחייהם של אנשים. זה הבסיס למשפחה וזה המקום שבו רובנו לומדים על אהבה, על משא ומתן, על איך לשנות ואיך להתפשר, ולעתים קרובות מדובר גם במערכת יחסית כלכלית.

למה אנחנו מתכוונים כאשר אומרים זוגיות טובה?

חלק מהיחסים בין בני זוג הם בעיקר מיניים, אבל כל מערכות יחסים טובות מבוססות על אנשים שמכבדים זה את זה ויכולים לתקשר בצורה ברורה. מערכת יחסים זוגית היא על שני אנשים בעלי שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות ואחריות שוות. לרוב האנשים יש הגדרות מאוד אישיות לגבי המשמעות של זוגיות טובה מספקת עבורם. חלק מהדברים שרובנו מצפים בזוגיות הם:

  • אהבה
  • אינטימיות וביטוי מיני
  • תקשורת
  • מחויבות
  • שוויון וכבוד
  • התאמה
  • חברות אמת.

איך נראית זוגיות בריאה?

מערכות יחסים בריאות כוללות כנות, אמון, כבוד ותקשורת פתוחה בין בני זוג והם דורשים מאמץ ופשרה משני האנשים. אין חוסר איזון כוחות. שותפים מכבדים זה את עצמאותו של זה, יכולים לקבל החלטות משלהם ללא חשש מנקמה או תגמול, ולחלוק החלטות. אם או כאשר מערכת יחסים מסתיימת, אין מעקב או סירוב לתת לבן הזוג השני ללכת. מאפיינים של מערכות יחסים בריאות הם:

  • כבוד לפרטיות ולמרחב. אתם לא חייבים להיות עם השותף שלכם 24/7.
  • בן הזוג שלכם מעודד אותכם לבלות עם חברים בלעדיהם, ולהשתתף בפעילויות שאתם נהנים מהם.
  • אתם מרגישים בנוח להביע את דעותיכם ודאגותיכם לשותף שלכם.
  • אתם מרגישים בטוחים פיזית ובן הזוג שלכם לא מכריח אותכם לקיים יחסי מין או לעשות דברים שגורמים לכם להרגיש לא בנוח.
  • בן הזוג שלכם מכבד את רצונותיכם ורגשותיכם ואתם יכולים להתפשר ולנהל משא ומתן כאשר יש חילוקי דעות או קונפליקטים.

כמובן שכל הנאמר מעלה מתייחס כלפי שני הצדדים.

מיתוסים ואי הבנות לגבי מערכות יחסים

קיימים מיתוסים ותפיסות שגויות רבות לגבי מה זה זוגיות טובה. אלה מבוססים על אידיאלים רומנטיים שנוצרו על ידי מה שאנו קוראים, שומעים או רואים מוצג בתקשורת, למשל:

"אנשים שאוהבים זה את זה אוטומטית מתקשרים היטב"- לא נכון

תקשורת טובה לא באה באופן טבעי. ניתן לשפר את התקשורת על ידי למידה ותרגול של כמה מיומנויות פשוטות. זה כולל מיומנויות באסרטיביות, הקשבה והבהרה כדי לוודא שהמסרים אינם מובנים לא נכון. תקשורת פתוחה בין זוגות חיונית כדי לבנות מערכת זוגית בריאה וחזקה.

"שמירה על אהבה רומנטית היא המפתח למערכת יחסים ארוכה ומאושרת"- לא נכון

מחקרים מראים שקיים שינוי בסוג האהבה בשותפות מאהבה רומנטית ומלאת תשוקה בשלב מוקדם במערכות יחסים לאהבה מורכבת בהמשך מערכת יחסים הנקראת אהבה מלווה.

"אם בן זוגי אוהב אותי, הוא/היא צריכים לדעת אינסטינקטיבית מה אני רוצה וצריך כדי להיות מאושר"- לא נכון

זה נקרא "מיתוס קריאת מחשבות" – ציפייה מבן הזוג שלכם לדעת באופן אינסטינקטיבי מה אתם רוצים וצריכים. במציאות אנשים חייבים לתקשר את הרצונות, הצרכים והציפיות שלהם לאחרים כדי לקבל מענה לצרכים הללו.

מה צריכה זוגיות טובה?

זה ישתנה מאדם אחד למשנהו, אבל רוב האנשים כנראה יסכימו שכבוד, חברות, תמיכה רגשית הדדית, ביטוי מיני, ביטחון כלכלי ולעיתים קרובות גם גידול ילדים, הם כולם חלקים חשובים במערכת יחסים זוגית. בקשו מבן הזוג שלכם לרשום את חמש התכונות/צרכים שהכי חשובים לו בזוגיות. עיינו ברשימה וראו על אילו מהצרכים אתם מסכימים, ועל אילו אתם צריכים לנהל משא ומתן עם בן הזוג. עשו את אותו הדבר בעצמכם. אחר כך דברו על צרכי מערכת היחסים של שניכם. חיוני שכל אחד מבני הזוג ינסה להבין ולכבד את צרכיו של האחר. הרי זה מובן שלא כולנו רוצים את אותם הדברים מהחיים. אתם והשותף שלכם לחיים יכולים להכין רשימה של מה שהכי חשוב בחיים עבור כ אחד מכם. דברו אחד עם השני על מה שברשימה שלכם. זכרו, רוב האנשים ירצו דברים שונים, אך עם קבלה והכלה תוכלו לבנות בסיס איתן לזוגיות שלכם, ולא להיות מופתעים אחד מהשני לאחר תקופה ארוכה יחד.

זוגיות טובה