לימודי רפואה תנאי קבלה – כל מה שחשוב לדעת

כל מה שצריך לדעת על לימודי רפואה תנאי קבלה

רפואה היא מונח רחב של מגוון שיטות שהתפתחו כדי לשמור ולשקם את הבריאות על ידי מניעה וטיפול במחלות, כולל תרופות, פסיכותרפיה וניתוחים. יש הרבה סיבות מדוע אנשים בוחרים ללמוד תואר ברפואה, החל מייעוד אישי ועד רווח כספי מחושב. בין אם זו הבחירה הראשונה או אפשרות הגיבוי, לימודי רפואה הם מחויבות לטווח ארוך והחלטה שאין להקל בה ראש. אך לפני שאתם קופצים למים ונרשמים ללימודי רפואה כדאי להבין עבור לימודי רפואה תנאי קבלה מה הם ובאילו דרישות אליכם לעמוד?

שלוש סיבות ללמוד רפואה

  • עזרו לאנשים: על ידי לימודי רפואה והפיכתכם לרופא לאחר מכן, המיומנויות העיקריות שהסטודנטים לומדים היא לעזור לאנשים לשים קץ לסבל. כמו כן, הרופאים הם איש מקצוע חשובים לכל האנשים ומקבלים הכרה בכל העולם.
  • הזדמנויות עבודה טובות: ברוב המקרים, סטודנטים לרפואה מקבלים עבודה מיד לאחר סיום הלימודים, כי בכל מקום דרושים רופאים. לרוב, סטודנטים יכולים להתחיל להתאמן מיד לאחר סיום הלימודים.
  • תרומה למחקר רפואי: סיום לימודי הרפואה לא אומר בהכרח סוף הלמידה. גם לאחר סיום הלימודים, הרופאים עושים מחקר בתחומם ומעמידים את הממצאים שלהם לרשות העולם.

כיצד מתבצעי לימודי רפואה?

בשל אופיו של תחום זה, תארים רפואיים הם ארוכים, צורכים הכל ובוודאי אחד ממסלולי הקריירה המאתגרים ביותר האפשריים. כל התארים לרפואה מתחילים בהתבססות כללית על הנושא. אז ברפואה, זוהי הבנה עמוקה של הביולוגיה האנושית, עקרונות תהליכי המחלה והיכרות עם פתרונות רפואיים והליכים קליניים שונים.

לאחר מכן תוכל להמשיך במקצועות מומחים נוספים. ההתמחויות הרפואיות הן רחבות מאוד, כגון רפואת עיניים, מיילדות וגינקולוגיה או חומרי הרדמה. תארים ברפואה מציידים את הסטודנטים במיומנויות מעשיות חיוניות לביצוע פרוצדורות כירורגיות, למשל, כמו גם במיומנויות הנחוצות לאינטראקציה עם חולים וקרוביהם. הלמידה היא באמצעות דיוני מקרים, עבודה בקבוצות, הרצאות, שיעורים מעשיים והתנסות קלינית. הערכה היא שילוב של בחינה בכתב, עבודת תיק עבודות רפלקטיבית, דוחות כתובים והתבוננות בהתנהגות אישית.

לימודי רפואה תנאי קבלה – מה הם?

לימודי הרפואה בעולם בכלל ובישראל בפרט נחשבים לתכנית לימודים מורכבת הדורשת זמן, אנרגיה, עלויות כספיות ובעיקר התמדה. בישראל לימודי רפואה נמשכים כשבע שנים במסגרת מסלול לימודים מלא, והם נלמדים אך ורק באוניברסיטאות, לכן תנאי הקבלה לתואר גבוהים במיוחד. בנוסף, הכניסה לרפואה תמיד הייתה משאת נפשם של סטודנטים רבים המעוניינים לעסוק במקצוע מתגמל זה בעתיד. עם זאת, מספר המקומות לתואר באוניברסיטאות השונות מוגבל בשל רמת הביקוש הגבוהה, ולכן תנאי הקבלה נמצאים ברף גבוה במיוחד ומאפשרים לאוניברסיטאות לקבל רק סטודנטים מצטיינים שיכולים לעמוד בדרישות הגבוהות.  תהליך הקבלה ללימודי רפואה תלוי בעיקר בציוני הבגרות והפסיכומטרי, לעיתים נדרשת גם בחינת קבלה.

במוסדות רבים, על המועמדים להיות בעלי ציון פסיכומטרי של 700 לפחות כדרישת מינימום להתקבל לתוכנית השש שנתית. כמו כן, לאחר הרישום לתוכנית הלימודים יש לשלם דמי רישום המשתנים ממוסד למוסד מעת לעת.

ציוני הפסיכומטרי וציוני הבגרויות נשלחים ישירות למוסדות החינוך על ידי מרכז הבחינות הארצי ומשרד החינוך. כמו כן, המועצה להשכלה גבוהה קבעה בעבר בחקיקה גיל מינימום לכניסה לקורסי רפואה כאשר הגיל שונה בין המוסדות, ודרישה זו בוטלה לאחרונה במוסדות אקדמיים רבים.  חלק מהמקרים בהם מתאפשרת הגבלת גיל הם עבור חיילי מילואים, ולכן ישנה לעתים הגבלה של 17 כגיל המינימום להתקבל.

לימודי רפואה בחו"ל – מה הם תנאי קבלה?

לימודי רפואה תנאי קבלה בחו"ל – כפי שכבר ציינו, תנאי הקבלה לקורסי רפואה בישראל גבוהים במיוחד, וסטודנטים רבים שאינם עומדים בקריטריונים אלו אינם מוותרים על החלומות ופונים ללימודים בחו"ל, שם תנאי הקבלה פחות מחמירים. למדינות אלו יש תוכניות מלאות בשפה האנגלית לסטודנטים בינלאומיים, שחלקן אף דורשות בחינת כניסה באנגלית. תנאי הסף ללימודי רפואה בחו"ל משתנים בין המוסדות השונים לרפואה. במדינות עם ביקוש גבוה מאוד ללימודי רפואה, הכניסה ללימודי רפואה היא תהליך מאתגרת מאוד עם תחרות עזה. לימודי רפואה בחו"ל ברוב היעדים הפופולריים ללימודי רפואה בחו"ל הם נגישים יותר ועם פחות תחרות, מאלה שנקבעו על ידי רוב האוניברסיטאות. זה לא בהכרח משקף של איכות ההשכלה של אוניברסיטה רפואית כלשהי. עבור אוניברסיטאות מסוימות תוצאות טובות בתיכון מספיקות בהחלט כדי להיכנס ללימודי רפואה ברומניה ובבולגריה גם אם חלק מהם עשויים לארגן מבחן כניסה בביולוגיה, כימיה או אנגלית, בעוד שבמדינות כמו בריטניה, אפילו סטודנטים עם ציונים נמוכים יכולים להתחיל ללמוד רפואה.

לימודי רפואה תנאי קבלה