מהי השעה הטובה ביותר לאכול קינוח?

אם מצאתם את עצמכם קמים בבוקר עייפים במיוחד ולא מתפקדים במשרד, ייתכן ואתם צריכים לבדוק את התפריט היומי שלכם

לפי מחקרים, ישנם מספר מזונות העשויים לגרום לכם שינוי משמעותי באורח החיים: סוכר ושומן רווי.

רבים לא ממש מודעים לעניין אכילת מתוקים והם עשויים לסבול מהפרעות בשינה בלי לדעת כי הפתרון טמון בשינוי אורח החיים שלהם ודפוסי אכילה בריאים יותר. אין ספק כי תזמון אכילת המתוק משחק תפקיד משמעותי.

תסיים את האוכל מהצלחת, תוכל לאכול את הקינוח

רבים מאיתנו עשויים להיזכר בתקופת הילדות בה ההורים היו מעודדים אותנו לאכול ירקות באמצעות ההבטחה לקינוח. אותה הבטחה הייתה בתקופה בה אנשים לא הבינו את משמעות אכילת הקינוח ונהגו לאכול כמות קטנה. עם זאת, יש בזה היגיון- בעת אכילת אוכל מתוק בצמוד לאוכל אחר קיימת עליה ברמת הגלוקוז בשל האכילה המתונה, אך יש לדעת כי אכילת מתוק מהווה חלק נכבד ממנת הסוכר של רבים.

אותו הרגל הפך לרע כאשר המתוק נקשר עם האוכל מהצלחת. המשמעות כי באמצעות ההתניה למתוק ההורים עשויים לגרום לילדים להתעלם מתחושת השובע ולחכות בצפייה למתוק. למעשה, באמצעות ההתניה הילדים צריכים לאכול גם אם הם לא חשים תחושת רעב.

מזונות בעלי סוכר רב מונעים מנוחה נכונה

לפי מחקר אשר התפרסם בכתב עת רפואי בשם Journal of Clinical Sleep Medicine , התברר כי ישנם מזונות בעלי כמות גדולה של סוכר שאינם תורמים לשינה טובה וחידוש הגוף . אם אתם רוצים לישון היטב בלילה, ההמלצה היא לאכול קינוח בשעות הצהריים.

מה באשר לשתייה?

מחקרים מראים כי שתייה של כוס יין אחת לפני השינה מסייעת להירדמות, אך חשוב ביותר לא להגזים בשתייה מופרזת. שתייה רבה עשויה להוביל לשיבוש מחזור השינה.

אמנם אלכוהול עשוי לסייע בהירדמות אך גם עשוי לשבש את איכות השינה. כמו כן , חשוב להקפיד לשתות זמן רב לפני השינה במטרה לאפשר לגוף לעכל את היין.

ההמלצה היא לקבוע חוקים לאכילה מתוקה

מתוק לא חייב להיות האויב שלכם אבל גם לא אוכל מנחם. אין צורך למצוא את עצמכם להתגנב בשעת לילה מאוחרת על מנת ליהנות מאכילה מתוקה אבל בהחלט חשוב לקבוע שעה מסוימת וחוקי אכילה למתוק.

בהתאם להקצבה

במידה והחלטתם לאכול מתוק, ההמלצה היא להקציב את זמן אכילת המתוק. אם מדובר באכילה של שתי עוגיות, ההמלצה היא לעמוד בכך ולא לסיים את כל קופסת העוגיות.

קביעת יום לאכילה

אין צורך לאכול מתוק כל שבוע, אלא אפשר לקבוע יום ובו אוכלים מתוק, כך זה יסייע להפחית את המתוק בשאר ימי השבוע. כאשר תקבעו יום בשבוע לאכילת קינוח, כך תפתרו את עצמכם מתחושת צפייה לקינוח בשאר השבוע. אם אינכם יכולים לקבוע זאת לבד וזקוקים לסיוע של איש מקצוע, כדאי לחפש דיאטנית אשר תסייע לכם לתכנן את סדר היום בשילוב מתוק.

אפשר לאכול באירועים מיוחדים

אם ממש קשה לכם לעמוד בפיתוי, הרי ניתן לאכול מתוק באירועים מיוחדים כמו חגיגת יום הולדת או חתונה. אכילת מתוק באירועים מסוימים תאפשר לכם לקבוע זמן מיוחד לאכילת הקינוח וכך לא תמצאו את עצמכם מחפשים את הקינוח בכל שעה משעות היום.

אפשר ליהנות מהטעם לא מהכמות

בבואנו לאכול קינוח אנו עשויים לחשוב ללא הפסקה על הכמות ולא על הטעם. רבים עשויים לחשוב על כמות המתוק במקום להתרכז באכילה.

כאשר מדובר בממתקים, רבים מאיתנו מגלים קושי להפסיק ולא ממש יכולים להסתפק בקוביית שוקולד, אלא מעדיפים יותר. כאשר הטעם המתוק בפה רבים מגלים קושי להפסיק והתיאבון נפתח.

הממתקים לא צריכים לגרום לתחושת שובע

בעת אכילת הארוחה אנו מעוניינים להרגיש תחושת שובע. בניגוד לדעה הרווחת, הממתקים לא צריכים לגרום לתחושת שובע ולכן רצוי להפסיק לאכול רגע לפני שאתם מרגישים מלאים. במידה ואתם עדיין לא מרגישים מלאים, ההמלצה היא להרבות בשתיית מים .

תכננו את הזמן למתוק

כדאי לתכנן את הזמן למתוק במטרה לא למצוא את עצמכם אוכלים ללא הפסקה בכל שעות היום. המשמעות היא אפשרות לעצור את עצמכם מפני להתנפל על המתוק וכך להימנע ממצב בו אתם מחסלים את כל המתוק ללא תכנון מראש.

אתם השולטים במתוק

על מנת שהמתוק לא ישלוט בכם ואתם תשלטו בצריכת המתוק בשעה הטובה ביותר, ההמלצה היא לתכנן מראש את כמות צריכת הקלוריות. ככל שתקדישו זמן רב יותר לצריכת המתוק, כך לא תמצאו את עצמכם מחפשים את הקינוח לעיתים קרובות, אלא יכולים להסתדר ללא קינוח לכמה שעות.

לא כדאי לאכול מתוק בחושך

אם קשה לכם להיגמל ממתוק, ההמלצה היא לשלב את המתוק בצורה נכונה בתפריט וכך לא תמצאו את עצמכם אוכלים מתוק בחושך. החוכמה היא ליהנות מהאכילה ולא למצוא את עצמכם מתגנבים בשעת לילה מאוחרת. במידה ובחרתם לאכול מתוק, אל תרגישו רגשות אשם ותנסו להסתיר.

כדאי להתמקד בהרגשת האכילה וההנאה ממנה

לשאלה מדוע אנשים מחפשים לאכול קינוח, התשובה היא במטרה להרגיש עונג מהארוחה עצמה. הטעם של הקינוח מאפשר להרגיש תענוג בצורה מלאה ותורם להרגשה טובה. אנשים מחפשים אחר ההרגשה הזו, חשוב להם ליהנות מאכילה של מאכלים טעימים ולכן אנשים בוחרים לשלב קינוח בסדר היום שלהם. ישנם מצבים בהם אנשים משקיעים לא מעט במזון אותו הם צורכים בין אם הדבר בא לידי ביטוי בתשלום רב עבור צריכת המזון או בין אם מדובר בשעות הכנה רבות.

אנשים נהנים מאכילת קינוח אינם לוקחים זאת כמובן מאליו. בשעת אכילה המחשבות עשויות לנדוד למקומות אחרים, אך לא כך הדבר כאשר מדובר באכילת קינוח. עם זאת, ההמלצה היא ליהנות מהאכילה.