מיגרנה ודרכי התמודדות

אנשים המתמודדים עם מיגרנה מגלים קושי לבקש עזרה. החיים עם בעיה כרונית אינם פשוטים ורבים הסובלים ממיגרנה מתקשים לבקש עזרה בשל העובדה כי הם חשים שהם מהווים נטל על יקיריהם.

מהי מיגרנה?

המילה מיגרנה מקורה בשפה היוונית Hemicrania ופירושה חצי גולגולת. משמעות השם קשורה במאפייני המיגרנה – מקור כאב הראש ממוקם בחצי ראש. אנשים הסובלים ממיגרנה עשויים למצוא את עצמם סובלים מרגישות לגירויים כמו אור, ריח או רעש ומעדיפים לשכב במקומות חשוכים ושקטים עד סיומו של ההתקף. נוסף על כך, הם עשויים לסבול מעייפות, צמא או הזעה. הם עשויים לסבול מירידה בכושר הריכוז ועצבנות.

גלו גמישות והתאימו את הציפיות

על מנת לסייע לאנשים היקרים לכם, ההמלצה היא לגלות גמישות ולהתאים את הציפיות. מה הכוונה? יש לשמור על ראש פתוח ולחשוב מה עדיף לאנשים אשר סובלים ממיגרנה. במידה ויהיה עליכם לשנות את התוכנית, הרי התאימו את התוכניות שלכם לתוכניות שלהם על מנת לסייע להם כמה שיותר. כך למשל, אם תכננתם לצאת לארוחת ערב, הרי העדיפו להזמין משלוח או דחו את ההזמנה ליום אחר בו הם חשים טוב יותר.

הישארו נוכחים בחייהם

יש מצב בו אנשים הסובלים ממיגרנה יגלו קושי לשמור על הקשרים עם חברים ולכן חשוב מאד שתהיה להם מסגרת חברית תומכת. הישארו נוכחים בחיים שלהם בצורה עקבית ולא לנטוש אותם גם כאשר יש קושי. הראו להם שאתם עדיין שם עבורם תוך שמירה על מערכת יחסים כפי שהייתם רוצים.

הקפידו ללמוד על הנושא

כשמדברים על מיגרנה חושבים כי מדובר בכאב ראש, אך המציאות מראה כי מדובר במחלה נוירולוגית הפוגעת בכל החלקים בגוף. במסגרת התמיכה, כדאי ללמוד ולחקור על המחלה לעומק על מנת לסייע בצורה הטובה ביותר ליקירכם.

הקפידו לשים לב לרמזים השונים

הקפידו לשים לב לרמזים השונים. ישנם רמזים אשר אינם מילוליים ויכולים לסייע לכם לתמוך בשעת המחלה. לאחר שתלמדו לזהות את כל הסימנים הדרושים, תוכלו לדעת למה לצפות ולהיות מוכנים. אנשים אשר חווים מיגרנה מגלים קושי לדבר ולחשוב בצורה ברורה.

הקפידו לשאול שאלות פשוטות

ההמלצה היא להקפיד לשאול שאלות פשוטות כמו למשל, האם אתם זקוקים לכוס מים, האם האורות חזקים מדי? התגייסות מצידכם לבצע את המשימות הקטנות והגדולות כאחד תסייע להם להבין כי יש רשת של תמיכה. בסופו של דבר, הענקת העזרה עשויה להועיל כאשר יודעים כמה שיותר פרטים על המחלה. באמצעות ידע רב, אהבה ונוכחות חיובית ניתן להעניק את העזרה הטובה ביותר.

קיימת חשיבות רבה לשמור על אורח חיים בריא

מיגרנה נחשבת לכאב חזק אשר רק מי שחווה את הכאב יכול להבין במה מדובר ואת חוסר האונים אשר עשוי להתמשך במשך שעה ארוכה. התקף מיגרנה עשוי להוביל לפגיעה קשה באיכות החיים ולהשפיע על איכות החיים בצורה משמעותית. רבים הסובלים ממיגרנה מעדיפים להימנע משימוש בתרופות במטרה לפתור את הבעיה.

כיום קיימת דרך טבעית לטיפול במיגרנה באמצעות דיקור סיני ושמירה על אורח חיים בריא. קיימת חשיבות עליונה לשמור על אורח חיים בריא הכולל בין היתר הקפדה על תזונה נכונה והרגלי שינה טובים. ההמלצה היא לשמור על שגרה קבועה הכוללת הקפדה על שעות אכילה מסודרות וכן הקפדה על שעות שינה מסודרות. שמירה על הרגלים קבועים עשויה למנוע הופעה של התקפי מיגרנה.

הקפידו לשנות את לוח הזמנים

אם אתם מכירים אנשים הסובלים ממיגרנה ורוצים לסייע להם, הקפידו לעודד אותם לשנות את לוח הזמנים שלהם. לחץ נחשב לגורם מסייע להתפתחות מיגרנה. כולנו שואפים לחיות את חיינו בצורה הרגועה ביותר, אך הדבר לא תמיד מתאפשר לנו. ההמלצה היא לעודד את הסובלים ממיגרנה לקחת הפסקות קטנות במהלך היום ולתרגל נשימות ארוכות.

נוסף על כך, כדאי להימנע מרכבת ההרים המשוגעת אשר מתחילה עם סיום יום העבודה וכוללת בין היתר תיזוזים בין הילדים במטרה להספיק הכל. אותה רכבת הרים משוגעת עשויה להוביל לשחיקה רגשית העשויה לבוא לידי ביטוי בתסמינים פיזיים.

דיקור סיני עשוי להועיל להתמודדות עם מיגרנה

דיקור סיני נחשב יעיל במיוחד להתמודדות עם מיגרנה. מדובר בשיטה אשר מהווה הקלה לכאבים בגילאים שונים. מזה למעלה מ- 20 שנה מכיר משרד הבריאות האמריקני בדיקור סיני כטיפול יעיל במיוחד וכך הפך הטיפול לאפקטיבי במוסדות רפואיים. לפי מחקרים אשר נערכו בתחום נמצא כי טיפול במיגרנה באמצעות דיקור סיני נחשב יעיל במיוחד.

הדיקור גורם לשחרור אנדורפינים המסייעים בשיכוך כאבים ומנטרלים את הגורם לכאבי הראש. חשוב מאד לבחור את הרופא המטפל המתאים ביותר, זה אשר לו ניסיון רב שנים וזה אשר תרגישו עימו בנוח על מנת להבטיח את הצלחת הטיפול.