אחת ולתמיד: האם הביטוח של קופת החולים באמת מכסות אותך?

"המחיר של תרופה מצילת חיים יכול להגיע ל-20 אלף שקל בחודש, עלות השתלת כליה היא כ-200 אלף דולר והשתלת כבד – כ-500 אלף דולר", אומר סוכן הביטוח איתי גילרן. "איזו משפחה יכולה לעמוד בהוצאות כאלו?"

זו הייתה משפחה קטנה ומאושרת: זוג הורים צעירים, ילד בן שנתיים והרבה תקוות וחלומות לעתיד.
אבל יום אחד, כאשר התגלה למשפחה כי האם חולה במחלה קשה – נפלו עליהם השמים.
האם נאלצה לטוס בבהילות לטיפול חדשני ויקר בחו"ל, כשהיא משאירה מאחוריה ילד קטן שלא מבין לאן אמא נעלמה ובעל המום שנאלץ לגייס בתוך זמן קצר מאות אלפי שקלים למימון הטיפול הרפואי, שלא היה מכוסה בביטוח של קופת החולים.

סומכים על הביטוח הרגיל של קופת החולים​

הסיפור הזה, שלמרבה המזל הסתיים בסוף טוב, הוא רק אחד מרבים שבהם נתקל כל יום איתי גילרן, סוכן ביטוח, מומחה בסיכונים והגנות, פנסיה ופיננסים.
"כמעט כולנו ובמיוחד הצעירים, לא חושבים על הדברים הפתאומיים והבלתי צפויים שעלולים לקרות לנו ולבריאות שלנו", אומר גילרן.
"אנחנו סומכים על הביטוח הרגיל של קופת החולים וברוב המקרים הביטוח הזה באמת מספיק – עד שקורה משהו חמור שלא ציפינו לו.
פתאום אנחנו מבינים שמערכת הבריאות הציבורית לא באמת יכולה לעזור לנו.
במערכת הציבורית עובדים אנשים טובים, אבל בגלל שהיא ציבורית – היכולת שלה מוגבלת.
התורים למומחים ולניתוחים מסוימים רחוקים, המחלקות והמרפאות עמוסות ויש תרופות, טיפולים וניתוחים שפשוט לא נמצאים בסל הבריאות והמדינה לא מממנת אותם כשהאסון מגיע ואנו נזקקים להם באופן מיידי. במקרים כאלה, ביטוח בריאות פרטי בעצם 'מדלג' מעל המערכת הציבורית – ומאפשר לקבל את הטיפול הנדרש, בלי לבזבז זמן יקר על ביורוקרטיה".

1,397 אנשים עשו בדיקה – 82% הצלחה!

לבדיקה מקצועית לצורך התאמה והוזלת הביטוח ללא התחייבות

בדוק עכשיו
בדיקה ללא עלות

איתי גילרן "אנשים לא אוהבים לחשוב על תרחישים רעים"

"חשוב לי לעשות לאנשים סדר בראש"

העיקר הבריאות? כנראה שכן אבל בפועל, אף אחד לא אוהב לחשוב על תרחישים רעים שיקרו לו או לבני משפחתו. בנוסף, עולם הביטוח נראה לרוב האנשים מסובך ומורכב, עם הרבה מושגים מקצועיים שמבלבלים את מי שלא מגיע מהתחום.

כאן נכנס לתמונה איתי גילרן, הפועל בתחום כ-10 שנים וסייע עד כה למאות מבוטחים להבין את כל האפשרויות העומדות בפניהם ולאתר את הביטוח המתאים ביותר עבורם.
"המטרה שלי היא לעשות לאנשים סדר בעולם המרתיע הזה של הביטוח", מסביר גילרן.
"איזה סוגים של ביטוח חשובים יותר, איזה חשובים פחות, מה קורה כשיש לנו יותר מביטוח אחד, אילו תרופות נמצאות בסל התרופות ועוד. מבחינתי זו שליחות, לא פחות".
מגיעים אלי אנשים מבולבלים שחוששים לעשות ביטוח לבד, כי הם לא מבינים מספיק.
הם פוחדים לבזבז כסף, או לעשות ביטוח שלא באמת מתאים להם. כשפונה אלי משפחה שבנה הקטן חלה בלוקמיה, והם עומדים בפני הוצאות עצומות שהקופה לא תחזיר להם – קודם כל אני רוצה להרגיע אותם ולהסביר להם מה האפשרויות.
"יש מקרים שבהן חברות הביטוח מקשות על המבוטחים לקבל את כל מה שמגיע להם.
במצב כזה חשוב שיעמוד לצדכם סוכן טוב, שיידע להפעיל על חברת הביטוח מנוף – עד שתמצו את מלוא הזכויות שלכם".

ביטוח פרטי: בחירת הרופא המנתח וגישה לתרופות מצילות חיים

אז למה כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי? "הסיבה החשובה ביותר היא נושא התרופות מצילות החיים", אומר גילרן. "חשוב לזכור שסל התרופות שהמדינה מממנת הוא מוגבל ולכן יש תרופות רבות שלא נכנסות אליו. מי שסובל ממחלה קשה, שהתרופה עבורה לא נמצאת בסל, נמצא בסכנת חיים לא  פשוטה – אבל אם יש לו ביטוח רפואי, הוא יכול לממן את רכישתה. וחשוב להבין: זה אפשרי רק אם היה לו ביטוח בריאות פרטי לפני שנקלע למצב הזה. "בנוסף, ביטוח פרטי מועיל מאוד גם במקרה של צורך בניתוח או השתלה, בישראל או בחו"ל, כי הוא מאפשר לנו לבחור את בית החולים ואת המנתח שיטפלו בנו, בזמן שמתאים לנו. נכון, אנחנו לא יכולים לדעת אם נצטרך חלילה בעתיד תרופה שאינה בסל, ניתוח או השתלה – אבל עדיף להיות מוכנים לכל מקרה שלא יבוא. אם חלילה אנחנו או אחד מבני משפחתנו יחלה, נוכל להתרכז בו ולא נצטרך לדאוג גם למימון תרופה או ניתוחים יקרים".

בדקו מה הערך האמיתי של הפוליסה

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים ביטוח בריאות פרטי? לדברי גילרן, עוד לפני שמשווים מחירים, כדאי לבדוק מה הגודל של חברת הביטוח, בכמה מבוטחים היא מטפלת וכמה שנים היא כבר פועלת בענף. "כמו בתחומים אחרים במשק, לגודל יש יתרון", מסביר גילרן.
"ככל שחברה גדולה יותר, היא מציעה מגוון אפשרויות ויכולה לתת למבוטחים תנאים טובים יותר".
לבסוף, חשוב לבדוק מה מציעה הפוליסה עצמה: מה היקף המימון לתרופות שאינן בסל, לניתוחים ולהשתלות, האם ישנה החרגה בשל מצב רפואי קיים אשר הופכת את הפוליסה לחסרת משמעות והאם הפוליסה אכן מעניקה ערך משמעותי בנוסף לביטוח הקיים בקופת החולים – אחרת, זו הוצאה כספית מיותרת.

לבדיקה ללא עלות עם איתי גלירן, נא מלאו פרטים אישיים

* אם אתם אנשים בריאים עד גיל 65​