איך קונים דירה – כך תעשו זאת נכון בשנת 2022

אתם יכולים להגשים את החלום של רכישת דירה במקום להמשיך ולשכור נכסים. רכישה במקום לשכור יכולה להועיל גם למצב הכלכלי שלכם, מכיוון שאתם בונה הון עצמי בנכס שאתם יכולים למכור מאוחר יותר במקום לזרוק כסף על שכירות. אז אם אתם מעוניינים לרכוש דירה לעצמכם ולמשפחתכם אבל לא יודעים איך קונים דירה באופן משתלם, הנה מה שאתם צריכים לדעת.

אז איך קונים דירה? חשבו מה אתם יכולים להרשות לעצמכם

עכשיו הגיע הזמן לראות כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם. התחילו על ידי הבנת יחס החוב להכנסה שלכם. לשם כך, חברו את כל תשלומי החוב החודשיים שלכם, כגון כרטיסי אשראי, הלוואות רכב, הלוואות לסטודנטים, תשלומי חובה עבור הילדים, מזונות אם יש ותשלום המשכנתא המשוער שלכם. המלווים משתמשים ביחס החוב להכנסה כדי לקבוע כמה תשלום אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם על בסיס חודשי. בדרך כלל הם יחפשו יחס חוב להכנסה של לא יותר מ-43%. אם אתם מוצאים את עצמכם מעל הסימן הזה, זה עשוי להיות קשה לזכות במשכנתא. אתם יכולים לשפר את יחס החוב להכנסה שלכם על ידי תכנון תשלום משכנתא נמוך יותר. בדרך כלל במושגים של איך קונים דירה מדובר על קניית דירה במחיר נמוך יותר.

מציאת הדירה המתאימה לקניה

בשנים האחרונות נבנו וממשיכות להיבנות הרבה דירות חדשות, כך שכאשר מחפשים דירה לרכישה, יהיו לא מעט אפשרויות. כמה מהדברים העיקריים שיש לקחת בחשבון בדירה עצמה הם הפריסה, איכות הגימורים והגדלים של חדרי השינה ואזורי המגורים. המתקנים גם ישתנו מבניין לבניין כך שאם אתם מחפשים חדרי כושר, בריכות או כל דבר אחר, וודאו שכולם פונקציונליים ועומדים בדרישות שלכם.

כאשר אתם חושבים איך קונים דירה ובודקים אופציות, שימו לב לכל בעיה מבנית. דברים כמו עובש, סדקים, לוחות רצפה מעוותים הם כולם סימנים לבעיות בתוך הדירה – חלקם עשויים להיות קלים לתיקון בעוד שאחרים עלולים להיות יקרים למדי. דאגו לבצע בדיקה מקצועית של הנכס אם אתם חושדים בבעיות בדירה. זה באמת חשוב לדמיין את עצמך חי בחלל שאתם מסתכלים עליו ולהיות כנה אם הוא מתאים לדרישות שלכם. וודאו שחדרי השינה גדולים מספיק בשבילכם. האם יש מספיק מקום לאחסן את הבגדים? אם אתם רוצים טלוויזיה בחדר השינה שלכם, האם יש מספיק מקום לאחת? האם יש ספק כוח? אם אתם נהנים לארח בבית, דאגו שאזור המגורים יתאים לרהיטים שלכם ויאפשר אירוח וסגנון חיים שאתם רוצים. האם יש מספיק מקום לספה ושולחן אוכל? האם הרהיט הנוכחי שלכם יתאים או שתצטרכו לקנות רהיטים חדשים?

גם המיקום חשוב מאוד. בחרו נכס שמתאים למיקומכם וקרוב לדרישות אורח החיים שלכם. בתי קפה, סופרמרקטים, תחבורה ציבורית, בתי ספר, גני משחקים ועוד.

איך קונים דירה עם רכב צמוד?

אם אתם מעוניינים לרכוש דירה כאשר אתם גם בעלי רכב או אפילו שניים, שטח חניה הוא מאפיין חשוב שיש לקחת בחשבון. הקפידו לבדוק האם הדירה מגיעה עם שטח חניה הרשום בטאבו, היכן החניה ממוקמת ומה מצבה. אם הדירה שלך מגיעה עם מספר מקומות חניה, תרצו להבטיח שכל מקומות החניה יהיו נגישים בקלות.

כיצד לבדוק את הדירה מבחינה משפטית

לאחר שמצאתם את הדירה שאתם מעוניינים בה צריך לבדוק אותה מבחינה משפטית. מה בעצם צריך לבדוק? מתי וכיצד בעלי הדירה רכשו את הנכס.

  • חוזה מכירה. מה צריך להתריע: אם הרכישה בוצעה לאחרונה, ובמהלך 2-5 השנים האחרונות הדירה הזו החליפה מספר בעלים. זוהי הונאה נפוצה. או כאופציה – הדירה בעייתית, והמוכר מסתיר משהו.
  • הפרטה. מה צריך להדאיג: המדינה נתנה דירות לא רק למבוגרים, אלא גם לילדים קטינים. במהלך ההפרטה, ילדים אלו לרוב לא צוינו כבעלים בחוזים, אלא ירשו אותה. ואף אחד לא ביטל את זכויותיו. לכן, בררו למי ניתנה הדירה – אם היו אז ילדים קטנים במשפחה, אז הם גם הבעלים. ותידרש הסכמתם למכירה, אחרת בכל עת יוכלו לעמוד על זכויותיהם ובית המשפט יכיר בעסקה כפסולה.

ירושה. ייתכנו בעיות במחלוקות כאשר יורשים אחרים טוענים לאותה דירה. אפילו הבנקים מעדיפים לא לקחת כבטוחה דיור שעבר בירושה במהלך השנה. לכן עדיף לבדוק כי הדירה עברה בירושה לפני 5 שנים ואילך. זה מקטין מאוד את הסיכון למחלוקות.