איך תפיגו את הכאב שלכם?

כאשר אתם סובלים מכאבים בגוף, זאת הדרך של הגוף להודיע לכם על מצב חירום. אותה הודעה מעידה על פגיעה ובסופו של דבר יהיה עליכם לטפל בכאב על מנת לחזור לשגרה. כיום ישנן דרכים שונות להפיג את הכאב ולא רק באמצעות תרופות.

מרכיב חשוב במערכת הפיזיולוגית

אמנם הכאב נחשב מרכיב חשוב במערכת הפיזיולוגית בשל העובדה כי הוא מתריע בפנינו על כך שמשהו אינו כשורה. ללא תחושה של כאב, יש להניח כי לא היינו מטפלים בפציעות או מבינים כי יש צורך לבדוק מה לא תקין בגוף שלנו.

מוזמנים להאזין למוסיקה

אחת הדרכים להפיג את הכאב היא באמצעות האזנה למוסיקה. אם יש לכם מוסיקה שאתם אוהבים להאזין לה, הרי אתם מוזמנים לעשות זאת. האזנה למוסיקה בזמן שאתם סובלים מכאב עשויה להסיח את הדעת שלהם מהכאב. לפי מחקרים אשר נערכו בתחום נמצא כי אנשים אשר האזינו למוסיקה בעת כאבים דיווחו על רמת כאב פחותה יותר בהשוואה לאחרים.

טפיחות על הרקות

כאשר אנשים סובלים מכאבים הם מנסים לבצע עיסוי איטי באזור המצח או הרקות וכך מקווים להשיג הקלה. לפי חוקרים אשר חקרו את הנושא, דווקא טפיחות על הרקות עשויות להועיל ולהקל על הכאבים יותר מאשר נטילת כדורים או משככי כאבים.

מוזמנים לפנטז על מאכלים אהובים

מחקר אשר נערך בשנת 2008 מצא כי כאשר אנשים חשים כאב הסחת, הדעת הטובה ביותר היא סדרה של דימויים במקום להתמקד בכאב. חלק מהאנשים נדרשו לדמיין נופים או פעילות אחרת. אנשים אשר נתבקשו לדמיין מאכלים שונים דיווחו על הקלה מסוימת בכאב שלהם. אם אתם מוצאים את עצמכם חשים כאב, ההמלצה היא לנסות ולדמיין מאכלים אהובים עליכם במיוחד.

מוזמנים לתרגל את הרפואה הסינית

אחת השיטות להרגעה מגיעה מכיוון הרפואה הסינית. מדובר בנקודת דיקור ונקודת לחיצה סינית הממוקמת באזור כף היד. בשעה בה אתם סובלים מכאבי ראש, ההמלצה היא לעשות שימוש בשיטה הנ"ל. בזמן בו מצמידים את האגודל והאצבע קיימת בליטה הנקראת הגו HE-GOU . כדאי למצוא את הבליטה ולשחרר את ההצמדה תוך עיסוי בצורה סיבובית. כאשר תבצעו את הפעולה תופתעו לגלות כי היא מסיחת דעת ומסייעת להפיג את הכאב.

עשו שימוש בתרופות סבתא

במקום לעשות שימוש בתרופות העשויות לגרום נזק למצב הבריאותי שלכם, ההמלצה היא לעשות שימוש בתרופות סבתא אשר ניתנות לשימוש בבית. הכוונה היא למשקאות או מזונות מסוימים ועד לשפשוף האזור באמצעות חומרים שונים.
כך לדוגמא, אתם יכולים להרבות באכילת כורכום הידוע בתור מקור להפגת כאבים. אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון למשל, כדאי לשים כרית חימום. תרופה נוספת היא אכילת ג'ינג'ר מיובש או טרי. באשר לכאבי מחזור, ניתן לעשות שימוש בתה מליסה או קמומיל.

ביצעו פעילות גופנית

למרות העובדה כי רבים הסובלים מפציעות בוחרים לוותר על הפעילות הגופנית, ההמלצה היא לא לוותר לעצמכם ולבצע פעילות גופנית המסייעת להפחית את הכאב בשל שחרור אנדורפינים הידועים באפקט שלהם להפחתת הכאב. פעילות גופנית כמו יוגה או אירובי עשויה לסייע להפיג את הכאב ואף לסייע במקרים של התמודדות עם מצבי לחץ.
אם אתם סובלים מבעיות שינה, הרי מומלץ לבצע טיפולי פיזיותרפיה. כך או אחרת, רגע לפני שאתם נרשמים לביצוע פעילות גופנית, ההמלצה היא להתייעץ עם רופא מטפל על מנת לבחור את הטיפול המתאים ביותר בהתאם לסוג הכאב.

שמרו על הבריאות שלכם

אם אתם סובלים מכאבים, הרי ההמלצה היא לאמץ אורח חיים בריא. אין זה מפתיע כי על מנת לשמור על הבריאות שלכם יש צורך לא לעשן ולהקפיד על תזונה נכונה. אם תמנעו מעישון ואכילת מאכלים המזיקים לבריאות, תופתעו לראות שיפור ניכר במצב הבריאותי שלכם. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינויים החלים בתחום ולראייה כיום רבים בוחרים לאמץ אורח חיים בריא על מנת לשפר את איכות החיים שלהם. אימוץ אורח חיים בריא מאפשר לכם לשמור על חיים טובים ובריאים יותר ולהקטין את הסיכוי להיווצרות מחלות.

מוזמנים לשוחח עם חברים

בשעה בה אתם סובלים מכאבים, יש לעיתים רצון להיות לבד. עם זאת, כדאי בשעה הזאת לא להיות לבד, אלא דווקא להתחבר לחברתם של אנשים.
דרך נוספת להפיג את הכאב, היא להיות בחברתם של אנשים אשר אתם מעריכים את הדעה שלהם. תופתעו לגלות כמה אתם יכולים להרגיש נינוחים יותר כאשר אתם נמצאים עם אנשים אשר אתם מרגישים בנוח עימם והם יכולים לסייע לכם. שיחה עם אנשים אהובים תסייע לכם להפיג את הכאב באמצעות סיפורים וחווית. עצם העובדה כי אתם תהיו בחברת אנשים תסייע לכם להפחית את הכאב שלכם.

רגע לפני סיום

אם אתם חשים כאבים, הרי כיום ישנן דרכים שונות להימנע מהכאב במקום ליטול תרופות. כיום כבר ברור כי יש דרכים רבות להפיג את הכאב ולא רק באמצעות שימוש בתרופות, אלא במגוון דרכים אחרות, כאשר כל אחד יכול למצוא את הדרך המתאימה לו.