איך לחסוך כסף – טיפים פשוטים במיוחד לחיסכון

ההתקפה הכפולה של גידול שכר קבוע ועליית עלויות המחיה, בעיקר דיור, הפכה את החיסכון בכסף לקשה מאי פעם עבור זוגות רבים. חיסכון יכול להיראות כמו חלום עבור רבים מאיתנו בזמנים הטובים ביותר. אבל לפעמים הדבר הקשה ביותר בחיסכון בכסף הוא רק להתחיל. מדריך שלב אחר שלב זה יכול לעזור לכם לפתח אסטרטגיה פשוטה ומציאותית, שתעזור לכם להבין איך לחסוך כסף לטווח הקצר והארוך.

איך לחסוך כסף: ערכו תקציב

בלב כל תוכנית חיסכון עומד תקציב. תקציב עוזר לכם לתעדף את ההוצאות שלכם ולמצוא איזון בין הוצאות וחיסכון לאורך זמן. לאחר חישוב של כל ההוצאות אתה מנכים את ההוצאות הללו מההכנסה שלכם. אם אתם מוציאים יותר ממה שאתם מרוויחים, שאלו את עצמכם היכן אתם יכולים לחסוך ובמה לקצץ. כאשר קובעים את סדרי העדיפויות שלך בכסף תחשבו אילו פריטים אתם חייבים עבור הוצאות המחיה הבסיסיות שלכם ואילו הם תוספות או דברים שאולי תוכלו להסתדר בלעדיהם אם תצטרכו לחסוך קצת כסף.

איך לחסוך כסף: פתחו חשבון חיסכון

על ידי הגבלת הגישה לכסף שלכם, חשבונות חיסכון יכולים לתת לכם ריבית גבוהה יותר מאשר חשבון עסקה בסיסי. חשבונות חיסכון הם מקום שבו אתם יכולים לשים חלק או את כל ההכנסה על פי שיקול דעתכם – הסכום שנותר לאחר תשלום עבור צרכים אישיים ומס – וכל רווחים (למשל החזר מס). אתם יכולים למנוע את הפיתוי להוציא כסף לפי שיקול דעת על ידי הגדרת העברות אוטומטיות ומתוזמנות מהחשבון הראשי שלכם  לחשבון החיסכון.

הגדירו יעדי חיסכון

אחת הדרכים הטובות ביותר עבור השאלה איך לחסוך כסף היא להגדיר מטרה. התחילו במחשבה על מה אולי תרצו לחסוך – הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. לאחר מכן העריכו כמה כסף תזדקקו וכמה זמן עשוי לקחת לכם לחסוך אותו.

מטרות נפוצות לטווח קצר: חופשה או מקדמה עבור רכב.

מטרות נפוצות לטווח ארוך: מקדמה על בית או פרויקט שיפוץ, חינוך או תואר עבור ילדכם.

הגדירו יעד קטן ובר השגה לטווח קצר למשהו מהנה וחורג מהתקציב החודשי שלכם, כמו סמארטפון חדש או מתנות לחג. הגעה ליעדים קטנים יותר – והנאה מהתגמול שעבורו חסכתם – יכולה לתת לכם דחיפה פסיכולוגית, להפוך את התמורה של החיסכון למיידי יותר ומחזקת את ההרגל. כמו כן, חשוב לבחור את הכלים הפיננסים הנכונים. ישנם חשבונות חיסכון והשקעה רבים המתאימים למטרות לטווח קצר וארוך. ואתם לא צריכים לבחור רק אחד. בדקו היטב את כל האפשרויות ושקלו את יתרת המינימום, עמלות, שיעורי ריבית, סיכון וכמה מהר תצטרכו את הכסף כדי שתוכלו לבחור את התמהיל שיעזור לכם לחסוך בצורה הטובה ביותר למטרות שלכם.

שלטו בדחפים שלכם

כרטיסי אשראי, כספומטים וקניות מקוונות מקלים מאי פעם להוציא כסף. במיוחד על דברים שאנחנו רוצים ולא צריכים. המידה שבה אנו נכנעים לפיתוי מסתכמת בדרך כלל בכוח הרצון שלנו. מחקרים הראו ששליטה עצמית היא קצת כמו שריר שניתן לפתח עם הזמן והשימוש בו. למרבה האירוניה, כוח הרצון של הקונים העניים יותר הוא שנוטה להתרוקן הכי הרבה. זאת תוצאה של העובדה שהם עומדים בפני החלטות פיננסיות קשות ונשנות. אם אתם רואים משהו שאתם רוצים, המתינו לפחות יום לפני שאתם קונים אותו או 30 יום אם מדובר ברכישה גדולה לא הכרחית. אולי תמצא שהדחף עובר. דרך נוספת לקצר את הדחף לקנות היא לחשב כמה שעות עבודה מייצג מחיר הרכישה. רוב הסיכויים שתחשבו שהפריט לא שווה את זה.

איך לחסוך כסף: הפכו ללקוח מופקר

אם אתם נאמנים למותג – מישהו שקונה שוב ושוב מוצר או שירות – היזהרו. רוב הסיכויים שהספק המדובר יודע שאתם פחות רגישים למחירים מרוב הלקוחות הפוטנציאליים. הם יכולים לנצל את הנאמנות שלכם או, גרוע מכך, לקחת אותכם כמובן מאליו על ידי גביית מחירים לא תחרותיים. אל תאפשרו לחיבור הרגשי שלכם לספק להפריע, התחילו לחפש עסקה טובה יותר במקום אחר. רק האיום של עזיבה עשוי לעורר הצעה טובה יותר מהספק הנוכחי שלכם. הם יבינו ששימור לקוחות קיימים הוא בדרך כלל זול הרבה יותר מאשר לזכות בלקוחות חדשים. מה שמועיל גם לכם בדרך שלכם למטרה – איך לחסוך כסף.

איך לחסוך כסף