קופת חיסכון לילדים – אילו שיקולים יש לקחת בחשבון?

עבור הורים המעוניינים ללמד ילדים על כסף, קופת חיסכון לילדים יכולה להיות הכלי האידיאלי. חשבונות בנק אלו יכולים ללמד ילדים הרגלי כסף חיוביים מגיל צעיר, כולל החשיבות של חיסכון לעתיד וכוחה של ריבית. עם זאת, לפני שאתם פותחים את חשבון החיסכון של ילדכם, חשוב לעשות את המחקר שלכם, לזהות את המטרות שלכם עבור החשבון ולחפש את התעריפים הטובים ביותר. הנה כמה מהשיקולים החשובים ביותר שכדאי לזכור כאשר מחפשים קופת חיסכון לילדים.

מהו קופת חיסכון לילדים?

קופת חיסכון לילדים מיועדת לילדים מתחת לגיל 18: הילד וההורה או האפוטרופוס משמשים כבעלי חשבון משותף. שלא כמו חשבונות חיסכון רגילים, חשבונות חיסכון לילדים מגיעים לרוב עם הטבות נוספות כגון:

  • ללא עמלות חודשיות בחשבון
  • דרישות יתרת פתיחה נמוכות עד ללא
  • כלי למידה מקוונים כדי להגביר את החינוך הפיננסי של הילד
  • אפליקציות לנייד כדי שילדים יוכלו לראות בקלות את החשבונות שלהם

זכרו כי ההטבות משתנות בהתאם לבנק, ולכן כדאי לשאול על התכונות הספציפיות המוצעות לילדים.

מהן המטרות שלכם עבור קופת החיסכון של ילדכם?

למה אתם רוצים שלילד שלכם יהיה חשבון חיסכון? יש כמה סיבות טובות:

  • כדי לעזור לילדים שלכם ללמוד יותר על כסף. קיום חשבון חיסכון יכול לעזור לילדכם ללמוד על ריבית, חשבונות פיננסיים שונים וניהול כסף בחיי היומיום.
  • כדי לעזור לילדים שלכם ללמוד יותר על בנקאות. ילדכם יכול ללמוד כיצד להפקיד צ'קים, לבצע בנקאות מקוונת, למשוך מזומנים בבנק פיזי ועוד.
  • כדי לעזור לילדים שלכם לפתח את ההרגל לחסוך כסף שהרוויח ממטלות או עבודה. אם אתם מנסים ללמד את ילדכם כיצד לנהל את כספם, לחסוך אחוז מהכנסתו או להשתמש בכספים למטרות פיננסיות שונות, חשבון חיסכון יכול לגרום למושגים הללו להיראות אמיתיים יותר במוחו של ילדכם.
  • כדי לחסוך כסף עבור מטרה פיננסית ספציפית לטווח קצר. לדוגמה, אם ילדכם רוצה לקנות קונסולת משחקי וידאו חדשה או לחסוך כסף למחנה קיץ או רכישה מיוחדת, הם יכולים להשתמש בחשבון החיסכון כדי להפריש כספים למטרות ספציפיות אלו.
  • חשבון חיסכון משלו יכול לעזור לילד ללמוד כיצד להגדיר יעדים פיננסיים ולקבל החלטות אחראיות לגבי אופן השימוש בכסף. שוחחו עם ילדכם על חשבון החיסכון שלו לפני בחירת בנק או איגוד אשראי. וודאו שילדכם מבוגר מספיק כדי להבין ולהיות סקרן לגבי חיסכון בכסף.

שאל אילו שאלות יש להם, והשתמשו בשיחה הזו כדי להנחות את החיפוש שלכם. ניהול קופת חיסכון לילדים יכולה לעזור לילדכם להרגיש מיוחד ובוגר. אולי אפילו תעוררו בהם השראה ללמוד יותר על פיננסים ולפתח הרגלים פיננסיים טובים יותר בגיל צעיר.

האם כדאי להשתמש בחשבון חיסכון של ילד כדי לחסוך ללימודים?

אם אתם רוצים לחסוך ללימודים אקדמאיים של ילדיכם, קופת חיסכון לילידם היא כנראה לא הכלי הפיננסי הטוב ביותר למטרה זו. הגדירו במקום זאת תוכנית חיסכון ייעודית לנושא זה עם ריבית גבוהה לטווח הארוך . חשבון חיסכון לילדים משלם בדרך כלל ריבית נמוכה, מה שהופך אותו לטוב יותר עבור חיסכון לטווח קצר וסכומים קטנים יותר.

אילו תכונות עליכם לחפש עבור קופת חיסכון לילדים?

יחד עם ריבית הגון, חשבונות החיסכון הטובים ביותר לילדים מציעים תכונות ייחודיות שעוזרות להפוך חיסכון למהנה לילדים. לדוגמה:

  • תוכניות חיסכון אוטומטיות. הבנקים עשויים להציע תוכנית הפקדת חיסכון אוטומטית המאפשרת לכם להעביר סכום כסף מסוים לחשבון של ילד בכל חודש.
  • חינוך פיננסי. חלק מהבנקים מציעים אפליקציות ואתרי אינטרנט אינטראקטיביים עם כלי אוריינות פיננסיים שעוזרים לילדים ללמוד על כסף.
  • אפליקציות לנייד/בנקאות מקוונת. לא לכל אפליקציות הבנקאות יש את אותן תכונות, אבל רובן מאפשרות לכם להפקיד צ'קים ולהעביר כסף בין חשבונות. כשאתם בוחרים חשבון חיסכון לילד שלכם, הקפידו לברר אילו תכונות יש לאפליקציה של הבנק – או אין לה.
  • כרטיס כספומט. כמה בנקים מציעים כרטיסי כספומט שילדכם יכולים להשתמש בו כדי למשוך מזומן ישירות מחשבונות החיסכון שלהם בכספומטים.

אלו הן רק כמה תכונות מומלצות של קופת חיסכון לילדים שאולי תרצו לחפש או לשאול לגביהם. יש לזכור שלבנקים מסוימים יש יותר הצעות מאחרים. בכל מקרה לפני קבלת החלטה על פתיחת קופת חיסכון לילדים שלכם ערכו סקר שוק מסודר.

קופת חיסכון לילדים